S'han de publicar al perfil del contractant: tant de la consulta com dels resultats d'aquesta
S'han de publicar al perfil del contractant: tant de la consulta com dels resultats d'aquesta
LÍMITS
LÍMITS
ORDINÀRIA
ORDINÀRIA
URGENT
(art. 119)
[Not supported by viewer]
EMERGÈNCIA
(art. 120)
EMERGÈNCIA<div>(art. 120)</div>
ADMINISTRATIVES PARTICULARS
ADMINISTRATIVES PARTICULARS
PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES
PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES
PROCEDIMENT DE CONTRACTACIÓ
PROCEDIMENT DE CONTRACTACIÓ
ACTIVITAT CONTRACTUAL
ACTIVITAT CONTRACTUAL
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES
REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES
Doble finalitat
Doble finalitat
PSCP
PSCP
PERFIL DEL CONTRACTANT
(art. 63 de la LCSP)
[Not supported by viewer]
Contingut mínim
Contingut mínim
Contractes menors
Contractes menors
Mínim trimestralment
Mínim trimestralment
Publicar dades sobre l'objecte, la durada, l'import d'adjudicació amb IVA i la identitat de l'adjudicatari
Publicar dades sobre l'objecte, la durada, l'import d'adjudicació amb IVA i la identitat de l'adjudicatari
DOUE
DOUE
Què s'ha de publicar?
Què s'ha de publicar?
Obligatòria
Obligatòria
Contractes SHARA
Contractes SHARA
Obligatorietat d'ús de mitjans electrònics
Obligatorietat d'ús de mitjans electrònics
Principis CP (llibertat d'accés, publicitat i transparència, no discriminació i igualtat de tracte, estabilitat pressupostària i control de la despesa, integritat, lliure competència, etc.)
Sobre digital, oferta telemàtica i subhasta electrònica
GEEC i TEEC
Registre públic de contractes
RELI
[Not supported by viewer]
Adreçar-se al mercat per preparar correctament una licitació
Informar els operadors econòmics dels seus plans de contractació
<ul><li>Adreçar-se al mercat per preparar correctament una licitació</li><li>Informar els operadors econòmics dels seus plans de contractació</li></ul>
No vulnerar principis d'igualtat i transparència, ni falsejar competència
No avantatges per a les empreses que hi participen
<ul><li>No vulnerar principis d'igualtat i transparència, ni falsejar competència</li><li>No avantatges per a les empreses que hi participen</li></ul>
Resolució d'inici (necessitat del contracte) i aprovació de l'expedient
Memòria justificativa
Plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques
Certificat d'existència de crèdit i fiscalització
[Not supported by viewer]
Informe justificatiu de la necessitat i de no fraccionament de l'objecte
Aprovació de la despesa
Factura
Contractes d'obres: pressupost de les obres, projecte d'obres, quan sigui necessari i, si escau, informe de supervisió
<ul><li>Informe justificatiu de la necessitat i de no fraccionament de l'objecte</li><li>Aprovació de la despesa</li><li>Factura</li><li>Contractes d'obres: pressupost de les obres, projecte d'obres, quan sigui necessari i, si escau, informe de supervisió</li></ul>
Causes: necessitats inajornables o quan per raons d'interès públic és necessari accelerar l'adjudicació
Declaració d'urgència de l'òrgan de contractació
5 dies per emetre informes o fer tràmits
Reducció a la meitat dels terminis per licitar, adjudicar i formalitzar (excepcions)
Inici de l'execució del contracte abans d'1 mes des de la formalització
[Not supported by viewer]
Actuació immediata per successos catastròfics, greu perill o defensa nacional
Contractació lliure, sense expedient
Execució de les prestacions de termini màxim d'un mes des de l'adopció de l'acord
Després: publicar al perfil del contractant l'adjudicació i/o formalització, la memòria justificativa i la comunicació al Govern.
Comunicar també al Registre públic de contractes.
[Not supported by viewer]
APROVACIÓ
APROVACIÓ
CONTINGUT
CONTINGUT
Llei entre les parts
Llei entre les parts
APROVACIÓ
APROVACIÓ
Per l'òrgan de contractació, abans o juntament amb l'autorització de la despesa
Per l'òrgan de contractació, abans o juntament amb l'autorització de la despesa
CONTINGUT
CONTINGUT
Per l'òrgan de contractació, abans o juntament amb l'autorització de la despesa
Informe previ dels serveis jurídics
Específics per a cada contracte o models per tipologies de contractes
[Not supported by viewer]
Criteris de solvència i d'adjudicació
Consideracions socials, laborals i ambientals
Condicions especials d'execució
Obligacions i drets de les parts
Cessió del contracte, si s'admet
Compliment de les condicions salarials
Condicions de subrogació, si escau
Drets de propietat intel·lectual i industrial, si escau
Penalitats
Contractes mixtos: règim jurídic aplicable
[Not supported by viewer]
Definir les qualitats i les condicions socials i ambientals de la prestació
Han de garantir l'accés dels empresaris en condicions d'igualtat
No poden crear obstacles injustificats a la competència
Es poden formular en termes de rendiment o d'exigències funcionals o referides a especificacions tècniques europees
No poden fer referència a fabricant, origen, producció, marca o patent: només excepcionalment i preveure equivalent
Es poden exigir etiquetes com a mitjà de prova, però cal especificar els requisits que s'exigeixen
[Not supported by viewer]
Element central de publicitat activa de l'activitat contractual del sector públic
Accés lliure
La informació s'ha de publicar en formats oberts i reutilitzables
Ha d'estar obligatòriament allotjat a la PSCP de Catalunya
[Not supported by viewer]
Punt únic de publicitat activa dels procediments de contractació
Obligat: tot el sector públic de Catalunya
Interrelacionada amb la Plataforma de Contractació del Sector Públic de l'Estat
Sistema de segellat de temps
[Not supported by viewer]
TRANSPARÈNCIA
TRANSPARÈNCIA
Informació general sobre l'òrgan de contractació
Informació particular relativa a cada contracte que es tramita (memòria justificativa, plecs de clàusules, anuncis, etc.)
La no publicació: causa de nul·litat de ple dret (art. 39.2.c de la LCSP)
[Not supported by viewer]
Excepcions
Excepcions
Justificar expedient no publicació
Justificar expedient no publicació
Supòsits (art. 154.7 de la LCSP)
Supòsits (art. 154.7 de la LCSP)
Confidencialitat
(art. 133 de la LCSP)
[Not supported by viewer]
Anunci d'informació prèvia
Anunci de licitació
Anunci de formalització
Anunci de modificació del contracte
[Not supported by viewer]
CONTINGUT
CONTINGUT
MENORS
ESPECIFICITATS
MENORS<div>ESPECIFICITATS</div>
La LCSP incrementa obligacions de transparència i publicitat activa: perfil del contractant (PSCP)
En els portals de transparència cal publicar: tots els contractes formalitzats (incloent-hi els menors i patrimonials)
Àmbit local: els secretaris són els responsables de garantir aquesta transparència
[Not supported by viewer]
Fer públiques les dades bàsiques dels contractes subjectes a la LCSP (inclou modificacions, pròrrogues, terminis, etc.) de tot el sector públic de Catalunya
Fer accessibles aquestes dades a tots els ciutadans per acomplir les obligacions de transparència