← 2. Requisits per a l’activació del protocol | 4. Investigació i anàlisi de les sol·licituds →
3. Com sol·licitar l'activació del protocol
Com s'activa el protocol?
L’actuació s’inicia a partir d’una sol·licitud d’intervenció que cal presentar per mitjans electrònics, a través de l’eina de tramitació.
Excepcionalment, les persones externes a l’Administració de la Generalitat poden registrar en format paper el formulari de sol·licitud i adjuntar-hi la documentació pertinent en un sobre tancat.
La presentació de la sol·licitud comporta que la persona afectada accepti col·laborar en les proves i actuacions tècniques necessàries per explorar el cas.
Qui pot presentar la sol·licitud d’intervenció?
La sol·licitud d’activació del protocol pot provenir tant de la persona afectada, com d’una persona que actuï en nom seu, sempre que compti amb el seu consentiment informat exprés.
En aquest sentit, la sol·licitud d’activació del protocol en nom de la persona afectada pot provenir de:
- Els serveis de prevenció dels departaments
- Els delegats i delegades de prevenció
- Els i les representants dels treballadors i treballadores.
Addicionalment, la sol·licitud també pot provenir de:
- Les persones responsables de la unitat directiva afectada
- La unitat de recursos humans corresponent
- El comitè de seguretat i salut corresponent
- La Secretaria d'Administració i Funció Pública.
Els òrgans competents del departament o organisme poden impulsar, paral·lelament a l’avaluació de riscos psicosocials, altres actuacions adreçades a reduir o eliminar els factors que poden generar l’aparició d’aquestes situacions en la unitat o el centre on s’han produït els fets.
← 2. Requisits per a l’activació del protocol | 4. Investigació i anàlisi de les sol·licituds →



