Des de fa mesos la Secretaria de Transparència i Govern Obert del Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència (STGO) està tramitant el Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament parcial de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la …
Què passa si un subjecte sotmès a la legislació de transparència incompleix les obligacions que té en aquesta matèria?
Els darrers apunts els havia dedicat a analitzar el règim de responsabilitat de la normativa de protecció de dades personals. En aquest apunt em referiré també al sistema de garanties, però …
Actualment, les administracions públiques dels països desenvolupats es troben immerses en un procés de transformació digital que probablement comporta el canvi més radical que han sofert en tota la seva història.
La transformació digital ha de permetre un gran canvi de funcionament dintre de les administracions, que es percebrà des …
El dret a la protecció de dades personals permet, dit d'una manera molt simple, que cada persona controli les seves dades personals. Òbviament, com qualsevol altre dret, té límits que s'han d’establir en una norma amb rang de llei.
Per controlar, de manera efectiva i real, les …
La investigació i la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries com a límit a l’accés
El dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a la investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries. Així ho disposa expressament la lletra b de l’article 21 …
Què passa si una administració pública vulnera el dret a la protecció de dades personals? (part III)
En el primer apunt d’aquesta sèrie dedicada al règim sancionador en matèria de protecció de dades explicava que, malgrat la intenció harmonitzadora del Reglament (UE) 679/2016 (Reglament general de protecció de dades –RGPD–), en la regulació de les infraccions i les sancions permetia que els estats excloguessin la …
La Carta Internacional de les Dades Obertes, els principis adoptats per la Generalitat de Catalunya
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha definit una estratègia capdavantera pel que fa a la concepció de les dades obertes amb l’objectiu de contribuir a una major transparència de la gestió pública i promoure la reutilització social i econòmica de la informació pública. Així queda establert en …
La pandèmia actual ha comportat una acceleració de la incorporació de les persones al món digital. D’un dia a l’altre, les nostres accions quotidianes s’han traslladat a l’entorn digital. En tots els àmbits, laboral, econòmic, social, familiar, educatiu, etc., Internet i els dispositius mòbils s’han …
La COVID-19 ha estat un sotrac excepcional des de tots els punts de vista. Sembla que per primera vegada la humanitat s’enfronta a un procés de selecció natural, tan habitual en la resta d’espècies. La pandèmia ens ha agafat per sorpresa i des de tots els àmbits de …
Què passa si una administració pública vulnera el dret a la protecció de dades personals? (part II)
En l’apunt anterior, feia una primera aproximació a les conseqüències de la vulneració del dret a la protecció de dades personals. En concret, em vaig referir a la intenció harmonitzadora del Reglament (UE) 679/2016 (Reglament general de protecció de dades -RGPD-) en la regulació de les infraccions i …