Saltar al contingut principal
turisme

Gestió de la informació: transparència i protecció de dades

Podem donar accés a la identitat d’entitats sancionades?

Nombre de lectures: 0

És evident que no podem difondre la identitat de persones físiques sancionades sense el seu consentiment: l’article 23 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, inclou en la categoria de dades personals especialment protegides les relatives a …

per llegir-ne més

La privacitat des del disseny i la privacitat per defecte: guia per a desenvolupadors de l’APDCAT

Nombre de lectures: 0

En l'era digital actual, és imprescindible garantir la privacitat en tot moment per tal de protegir els drets humans que es relacionen amb la protecció de dades. Aconseguir-ho depèn de molts factors, però el més essencial és garantir que el producte o servei digital compleixi des del seu origen …

per llegir-ne més

El silenci administratiu en les sol·licituds d’accés a la informació pública (1a part): previsions normatives

Nombre de lectures: 0

Silenci estimatori o desestimatori? Aquesta és una qüestió que es planteja sovint en relació amb les sol·licituds d’accés a la informació pública (d'ara endavant, SAIP) en l’àmbit del sector públic català, les entitats del qual estan sotmeses al que estableixen la Llei 19/2014, de 29 …

per llegir-ne més

La captació i la difusió d'imatges en actes públics: la concurrència del dret a la protecció de dades i del dret a la pròpia imatge

Nombre de lectures: 0

Qui no s’ha aturat mai a buscar-se entre les persones que apareixen en una imatge captada durant un acte públic al qual ha assistit? Trobar-s’hi indica que algú ha fet un tractament de dades personals.

Davant d’això, hem de definir dos conceptes: dada personal i tractament. El …

per llegir-ne més

El Marc corporatiu de gestió de la qualitat dels serveis públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya: reptes i oportunitats

Nombre de lectures: 0

L’aprovació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIPBG), va suposar la consolidació de les cartes de serveis com a instruments essencials de la bona administració, des del punt de vista de la qualitat dels serveis públics …

per llegir-ne més

La Xarxa de Governs Oberts de Catalunya, paradigma de col·laboració interadministrativa i suport als ens locals

Nombre de lectures: 0

El règim de transparència vigent a Catalunya, integrat en essència per la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i pel Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública …

per llegir-ne més

L'ús de la intel·ligència artificial i la convivència amb els drets fonamentals

Nombre de lectures: 0

En l’actualitat cada vegada hi ha més persones usuàries de serveis i aplicacions que incorporen sistemes d’intel·ligència artificial. La nostra societat ha normalitzat disposar d’assistents de veu, com l’Alexa o la Siri, utilitzar sistemes de geolocalització als vehicles, com Google Maps o Waze, o escoltar …

per llegir-ne més

La independència del delegat de protecció de dades

Nombre de lectures: 0

Fa un temps, en aquest apunt, Joana Marí, delegada de protecció de dades i responsable de projectes estratègics de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, ens presentava la figura del delegat de protecció de dades (DPD) i ressaltava la seva independència a l’hora d’exercir les seves funcions …

per llegir-ne més

La traçabilitat de les decisions públiques: un pas més envers la transparència

Nombre de lectures: 0

L’objectiu que pretén aquest article és fer paleses diverses pinzellades de la situació actual vinculada amb la transparència de la informació que es proporciona a la ciutadania, perquè pugui servir per establir un debat sobre la conveniència de dur a terme diverses accions, normatives i/o no normatives, que …

per llegir-ne més

Les infraccions administratives relatives a persones físiques (no a persones jurídiques) com a límit al dret d’accés a la informació pública

Nombre de lectures: 0

Baso aquest apunt en una sol·licitud d’accés a informació pública que ha passat per diferents instàncies administratives i judicials, i que ha finalitzat amb la Sentència del Tribunal Suprem (TS) de 4 de maig de 2023, que corregeix la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC …

per llegir-ne més

Torna a munt