Saltar al contingut principal
turisme

Gestió de la informació: transparència i protecció de dades

Decisions individuals automatitzades: dubtes i més dubtes...

Nombre de lectures: 0

En aquesta ocasió, i sense cap pretensió més enllà de plantejar alguns dubtes, vull fer un breu repàs a l’article 22 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), que regula el dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades (DIA), i indica, en el primer apartat, que …

per llegir-ne més

La perspectiva de gènere en les dades obertes, una eina poderosa per combatre les desigualtats

Nombre de lectures: 0

La dades i la desigualtat de gènere

La desigualtat de gènere és el resultat estructural de diferents rols socials i formes més o menys explícites de comportament, que es tradueixen en barreres objectives i subjectives en el camí cap a la igualtat. I aquest problema afecta tots els països del …

per llegir-ne més

Els codis de conducta: més que literatura

Nombre de lectures: 0

Des de l’entrada en vigor del Reglament general de protecció de dades (RGPD), hem afrontat el repte de materialitzar-ne els grans eixos: l’enfocament en el risc i el principi de responsabilitat proactiva.

L’exigència dels responsables del tractament d’analitzar el context per concretar com complir les obligacions …

per llegir-ne més

El principi d’igualtat de les parts en els processos judicials com a límit a l’accés a la informació pública

Nombre de lectures: 0

D’acord amb l’article 21.1.d de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta …

per llegir-ne més

El dret d'accés dels càrrecs electes

Nombre de lectures: 0

En apunts precedents m’he referit a l’existència de diversos drets d’accés a informació en poder de les entitats del sector públic. En primer lloc, tenim el dret d’accés a la informació pública regulat per la legislació de transparència; en segon lloc, les persones físiques també disposem …

per llegir-ne més

Ètica i dades obertes

Nombre de lectures: 0

Ara que cada vegada més les organitzacions tant públiques com privades, els professionals i la societat civil estan integrant la reutilització de dades obertes com a eina imprescindible per informar sobre les seves activitats (polítiques, d’investigació, d’activisme social, etc.), i això ens ajuda a entendre millor les coses …

per llegir-ne més

La disposició addicional desena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: una alternativa al dret d'accés a la informació pública?

Nombre de lectures: 0

No totes les sol·licituds d’accés a informació s’han de tramitar per la legislació de transparència. En un apunt publicat en aquest espai, sota el títol "El dret d’accés a les dades pròpies del RGPD i la confusió amb altres drets d’accés", ja em referia a …

per llegir-ne més

Què comportarà el futur Reglament de transparència? (part II)

Nombre de lectures: 0

A l’apunt anterior vaig fer referència a les principals novetats que en les matèries referents a l’àmbit subjectiu i als deures de publicitat activa representa el Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament parcial de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de …

per llegir-ne més

Sistema de garanties de la legislació de transparència (part II)

Nombre de lectures: 0

Es pot sancionar a qui vulnera la legislació de transparència?

Si ens atenem al que disposa la Llei 19/2014, la resposta és clara i contundent: .

Però si, en lloc d’atenir-nos al que disposa la Llei, ens basem en el que en realitat ha succeït durant els primers …

per llegir-ne més

Transferències internacionals de dades: Schrems II

Nombre de lectures: 0

En aquest apunt faré una breu exposició de com ha quedat la regulació de les transferències internacionals de dades (TID) després de la sentència, del mes de juliol, del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en l’assumpte C-311/18, Data Protection Comissioner contra Facebook Ireland i Maximilliam …

per llegir-ne més

Torna a munt