Saltar al contingut principal
turisme

Gestió de la informació: transparència i protecció de dades

El maldecap de les trucades brossa

Nombre de lectures: 0

Les trucades comercials no desitjades (conegudes com a trucades brossa) són una eina poderosa de les empreses per trobar nous clients i un maldecap per a la majoria de nosaltres, com a consumidors i usuaris.

Aquestes trucades que, habitualment, s’havien considerat molestes, en l’actualitat s’han convertit en …

per llegir-ne més

Reflexió sobre la importància de l'educació i la sensibilització en el marc de l'alfabetització digital

Nombre de lectures: 0

L'evolució constant de la tecnologia exerceix un impacte profund en el nostre món, i dona lloc a canvis significatius en múltiples àmbits de la societat. Aquestes transformacions abasten des del sector empresarial fins al camp de l’educació i la sanitat, i afecten qüestions molt diverses, com ara en …

per llegir-ne més

La transparència en les retribucions del sector públic. La publicitat activa

Nombre de lectures: 0

Tothom pot saber el que cobro? Moltes persones que treballen al sector públic es fan aquesta pregunta a propòsit de les exigències imposades per la normativa de transparència. En efecte, sovint arriben a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP) reclamacions en les quals …

per llegir-ne més

L'adopció de mesures de seguretat: una obligació de mitjans o de resultat?

Nombre de lectures: 0

La irrupció de noves tecnologies i la progressiva transformació digital de la nostra societat ha impactat de ple en el funcionament de les administracions públiques i les entitats privades. L’exposició a nous riscos i amenaces, sovint en un context d’alta dependència de les tecnologies de la informació, evidencia …

per llegir-ne més

La transparència exigible a la intel·ligència artificial

Nombre de lectures: 0

En una societat democràticament avançada, esdevé necessari convenir els requeriments, les regles, els criteris i els principis que han de regir l’ús dels algoritmes en la presa de decisions. Aquesta necessitat esdevé especialment rellevant, òbviament, quan es tracta de la presa de decisions per part de les institucions públiques …

per llegir-ne més

Parlem de transparència, però ho fem amb transparència?

Nombre de lectures: 0

La comunicació és un procés que consisteix en la transmissió de missatges entre un emissor i un receptor, és l'acció d'intercanviar informació entre dues parts. Però perquè existeixi una veritable comunicació la informació intercanviada s'ha d'entendre, i per a això és imprescindible compartir llenguatge.

Històricament, l …

per llegir-ne més

La regulació de la intel·ligència artificial a la Unió Europea

Nombre de lectures: 0

Els experts ens avisen que la intel·ligència artificial (IA) ha de tenir un paper crucial en la transformació digital de la societat i que el seu ràpid avenç comportarà, i de fet ja està comportant, una revolució en el món tal com el coneixem.

Què està fent la Unió …

per llegir-ne més

El reconeixement facial i la protecció de dades

Nombre de lectures: 0

Cada cop se sent més a parlar del reconeixement facial. Però exactament, què és? Quines repercussions pot tenir respecte del dret fonamental a la protecció de dades personals? Captar imatges a través de càmeres de videovigilància implica que s’està aplicant el reconeixement facial? En aquest apunt intentaré resoldre aquestes …

per llegir-ne més

Transparència i intel·ligència artificial: reflexions sobre com la intel·ligència artificial ens pot ajudar a ser més transparents

Nombre de lectures: 0

La normativa de transparència conté un llistat d'informacions que l'Administració té el deure de publicar (ítems de transparència). Sembla senzill, però no ho és. Més enllà de les obligacions legals, tenim al davant un altre gran repte: fugir de les tasques manuals per garantir una informació de qualitat …

per llegir-ne més

La Llei 2/2023, de protecció de les persones informants (alertadores/denunciants): una visió panoràmica (2a part)

Nombre de lectures: 0

En l’apunt precedent vaig començar una visió panoràmica de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, que culminaré en aquest apunt destacant alguns aspectes de la Llei que considero més …

per llegir-ne més

Torna a munt