Saltar al contingut principal
turisme

Articles

Any 2021

La informació "en poder" de les administracions públiques a Catalunya, fonament per a la inaplicació de l’article 19.4 de la Llei 19/2013

Fa un temps vaig dedicar un apunt publicat en aquest mateix fòrum relatiu al concepte d’"informació pública" davant de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Tal com apuntava llavors, la lletra b de l’article 2 de …

per llegir-ne més

El corresponsable del tractament: definició i regulació

El concepte de "corresponsable del tractament" no és nou, ja que apareixia en la Directiva 95/46/CE, però el RGPD introdueix regles específiques per a aquest supòsit. La corresponsabilitat apareix quan diferents entitats/parts estan involucrades en un tractament de dades. Ara, el RGPD ha introduït regles concretes per …

per llegir-ne més

Dades perquè ningú quedi exclòs: comptar tothom perquè tothom compta

El compromís de no deixar ningú enrere (Leave no one behind - LNOB) és la promesa central i transformadora de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible. Representa el compromís inequívoc de tots els estats membres de l’ONU d’erradicar la pobresa en totes les seves formes, acabar amb la …

per llegir-ne més

La protecció de dades en el Decret 8/2021, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública (part III)

En aquesta entrada culminaré l’anàlisi de les novetats més destacables del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública, que desenvolupa la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon …

per llegir-ne més

Dades obertes per a la presa de decisions i la definició de polítiques públiques

Les dades, útils per a l’administració

Totes les administracions públiques disposen d’un gran volum de dades que poden tenir un valor econòmic i social. Un dels reptes de les administracions més avançades és l’obertura d’aquestes dades per aconseguir unes institucions públiques més transparents i responsables davant …

per llegir-ne més

El dret a la limitació del tractament: el gran desconegut

El dret a la limitació del tractament, regulat en l’article 18 del Reglament general de protecció de dades (RGPD) és un dret nou que augmenta les possibilitats de control sobre les pròpies dades i permet evitar i reduir danys derivats d’un ús incorrecte de les dades, ja que …

per llegir-ne més

La inadmissió de sol·licituds d’accés abusives, tot i la manca de determinació normativa: condicions d’aplicació

El 10 de juliol de 2019 publicava en aquest mateix espai temàtic, sota el títol "L’abús en l’exercici del dret d’accés com a causa d’inadmissió", un apunt relatiu a l’abús del dret a accedir a la informació pública i les seves conseqüències. Llavors analitzava la …

per llegir-ne més

La protecció de dades en el Decret 8/2021, del Reglament sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública (part II)

En l’apunt precedent vaig iniciar l’anàlisi de les novetats més destacables del Decret 8/2021, que desenvolupa la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIPBG), des de la perspectiva de l’impacte en la protecció de dades personals. En aquell primer …

per llegir-ne més

Llei orgànica 7/2021, de transposició de la Directiva 680/2016: transparència i dret d’informació

El maig del 2016 es va aprovar un paquet de mesures sobre protecció de dades amb l’objectiu de dotar la Unió Europea de normes robustes per fer front a la nova societat digital. D'una banda, es va aprovar el Reglament general de protecció de dades (RGPD), que és …

per llegir-ne més

La transparència del sector públic de la mà d’entitats privades

Quin paper tenen les entitats privades en la transparència del sector públic? Com contribueixen les entitats privades a garantir que la ciutadania conegui l’actuació de les administracions públiques? Quins deures concrets de transparència s’imposen a les entitats privades?

D’acord amb el règim de transparència vigent a Catalunya …

per llegir-ne més

Setmana del Govern Obert: el paper de les dades obertes en el govern obert

Com cada any, durant el mes de maig (enguany, del 17 al 21), l’Open Government Partnership (OGP) ens convida a celebrar la Setmana del Govern Obert, Open Gov Week, sota el lema "Respondre. Recuperar. Renovar", centrada a donar resposta en la recuperació de la pandèmia de la covid-19.

Aquest …

per llegir-ne més

La protecció de dades en el Decret 8/2021, del Reglament sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública (part I)

Després d’un període de gestació molt llarg i esperat, finalment, el 9 de febrer de 2021 es va aprovar el Decret 8/2021, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública, que a hores d’ara és ja plenament vigent. En aquest mateix espai, Òliver …

per llegir-ne més

Els drets de propietat intel·lectual: límit al dret d’accés o condició d’ús de la informació?

D’acord amb l’article 21.1.g de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta …

per llegir-ne més

Decisions individuals automatitzades: dubtes i més dubtes...

En aquesta ocasió, i sense cap pretensió més enllà de plantejar alguns dubtes, vull fer un breu repàs a l’article 22 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), que regula el dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades (DIA), i indica, en el primer apartat, que …

per llegir-ne més

La perspectiva de gènere en les dades obertes, una eina poderosa per combatre les desigualtats

La dades i la desigualtat de gènere

La desigualtat de gènere és el resultat estructural de diferents rols socials i formes més o menys explícites de comportament, que es tradueixen en barreres objectives i subjectives en el camí cap a la igualtat. I aquest problema afecta tots els països del …

per llegir-ne més

Els codis de conducta: més que literatura

Des de l’entrada en vigor del Reglament general de protecció de dades (RGPD), hem afrontat el repte de materialitzar-ne els grans eixos: l’enfocament en el risc i el principi de responsabilitat proactiva.

L’exigència dels responsables del tractament d’analitzar el context per concretar com complir les obligacions …

per llegir-ne més

El principi d’igualtat de les parts en els processos judicials com a límit a l’accés a la informació pública

D’acord amb l’article 21.1.d de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta …

per llegir-ne més

El dret d'accés dels càrrecs electes

En apunts precedents m’he referit a l’existència de diversos drets d’accés a informació en poder de les entitats del sector públic. En primer lloc, tenim el dret d’accés a la informació pública regulat per la legislació de transparència; en segon lloc, les persones físiques també disposem …

per llegir-ne més

Ètica i dades obertes

Ara que cada vegada més les organitzacions tant públiques com privades, els professionals i la societat civil estan integrant la reutilització de dades obertes com a eina imprescindible per informar sobre les seves activitats (polítiques, d’investigació, d’activisme social, etc.), i això ens ajuda a entendre millor les coses …

per llegir-ne més

La disposició addicional desena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: una alternativa al dret d'accés a la informació pública?

No totes les sol·licituds d’accés a informació s’han de tramitar per la legislació de transparència. En un apunt publicat en aquest espai, sota el títol "El dret d’accés a les dades pròpies del RGPD i la confusió amb altres drets d’accés", ja em referia a …

per llegir-ne més

Any 2020

Què comportarà el futur Reglament de transparència? (part II)

A l’apunt anterior vaig fer referència a les principals novetats que en les matèries referents a l’àmbit subjectiu i als deures de publicitat activa representa el Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament parcial de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de …

per llegir-ne més

Sistema de garanties de la legislació de transparència (part II)

Es pot sancionar a qui vulnera la legislació de transparència?

Si ens atenem al que disposa la Llei 19/2014, la resposta és clara i contundent: .

Però si, en lloc d’atenir-nos al que disposa la Llei, ens basem en el que en realitat ha succeït durant els primers …

per llegir-ne més

Transferències internacionals de dades: Schrems II

En aquest apunt faré una breu exposició de com ha quedat la regulació de les transferències internacionals de dades (TID) després de la sentència, del mes de juliol, del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en l’assumpte C-311/18, Data Protection Comissioner contra Facebook Ireland i Maximilliam …

per llegir-ne més

Periodisme de dades per canviar el món

El periodisme de dades està entrant amb força i revolucionant el periodisme tradicional. Cada vegada més els periodistes innovadors estan utilitzant el potencial de les dades obertes i aplicant noves eines digitals a les dades en cru per explicar històries mitjançant visualitzacions interactives o articles d’investigació. Aquest nou model …

per llegir-ne més

Què comportarà el futur reglament de transparència? (part I)

Des de fa mesos la Secretaria de Transparència i Govern Obert del Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència (STGO) està tramitant el Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament parcial de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la …

per llegir-ne més

Sistema de garanties de la legislació de transparència (part I)

Què passa si un subjecte sotmès a la legislació de transparència incompleix les obligacions que té en aquesta matèria?

Els darrers apunts els havia dedicat a analitzar el règim de responsabilitat de la normativa de protecció de dades personals. En aquest apunt em referiré també al sistema de garanties, però …

per llegir-ne més

L’estratègia europea de dades, conclusions de la consulta pública

Actualment, les administracions públiques dels països desenvolupats es troben immerses en un procés de transformació digital que probablement comporta el canvi més radical que han sofert en tota la seva història.

La transformació digital ha de permetre un gran canvi de funcionament dintre de les administracions, que es percebrà des …

per llegir-ne més

El dret a la protecció de dades personals: potestats de control

El dret a la protecció de dades personals permet, dit d'una manera molt simple, que cada persona controli les seves dades personals. Òbviament, com qualsevol altre dret, té límits que s'han d’establir en una norma amb rang de llei.

Per controlar, de manera efectiva i real, les …

per llegir-ne més

La investigació i la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries com a límit a l’accés

El dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a la investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries. Així ho disposa expressament la lletra b de l’article 21 …

per llegir-ne més

Què passa si una administració pública vulnera el dret a la protecció de dades personals? (part III)

En el primer apunt d’aquesta sèrie dedicada al règim sancionador en matèria de protecció de dades explicava que, malgrat la intenció harmonitzadora del Reglament (UE) 679/2016 (Reglament general de protecció de dades –RGPD–), en la regulació de les infraccions i les sancions permetia que els estats excloguessin la …

per llegir-ne més

La Carta Internacional de les Dades Obertes, els principis adoptats per la Generalitat de Catalunya

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha definit una estratègia capdavantera pel que fa a la concepció de les dades obertes amb l’objectiu de contribuir a una major transparència de la gestió pública i promoure la reutilització social i econòmica de la informació pública. Així queda establert en …

per llegir-ne més

Un món de nous reptes per als drets (part I)

La pandèmia actual ha comportat una acceleració de la incorporació de les persones al món digital. D’un dia a l’altre, les nostres accions quotidianes s’han traslladat a l’entorn digital. En tots els àmbits, laboral, econòmic, social, familiar, educatiu, etc., Internet i els dispositius mòbils s’han …

per llegir-ne més

Les dades obertes en temps de pandèmia

La COVID-19 ha estat un sotrac excepcional des de tots els punts de vista. Sembla que per primera vegada la humanitat s’enfronta a un procés de selecció natural, tan habitual en la resta d’espècies. La pandèmia ens ha agafat per sorpresa i des de tots els àmbits de …

per llegir-ne més

Què passa si una administració pública vulnera el dret a la protecció de dades personals? (part II)

En l’apunt anterior, feia una primera aproximació a les conseqüències de la vulneració del dret a la protecció de dades personals. En concret, em vaig referir a la intenció harmonitzadora del Reglament (UE) 679/2016 (Reglament general de protecció de dades -RGPD-) en la regulació de les infraccions i …

per llegir-ne més

La seguretat pública com a límit al dret d’accés a la informació pública

El dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a la seguretat pública. Així ho estableix l’article 21.1.a de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés …

per llegir-ne més

El consentiment en el Reglament General de Protecció de Dades

Des de l’entrada en vigor del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), s’ha assenyalat que el consentiment, com a base jurídica per legitimar el tractament, s'ha reforçat amb la norma europea. Aquesta idea s'ha entès, a vegades, en el sentit que el consentiment ha de …

per llegir-ne més

La confidencialitat i el deure de secret en els procediments administratius com a límit al dret d’accés (part II)

En l'apunt anterior, indicava que el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per al secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per les administracions públiques, sempre que el secret o …

per llegir-ne més

Què passa si una administració pública vulnera el dret a la protecció de dades personals? (part I)

Com sabeu, la normativa de protecció de dades personals imposa moltes obligacions en relació amb els tractaments d’aquestes dades. Aquestes obligacions van adreçades principalment als responsables i encarregats del tractament, però també afecta qualsevol persona empleada pública que tracta dades personals. En aquest sentit, l’article 5.1 de …

per llegir-ne més

La confidencialitat i el deure de secret en els procediments administratius com a límit al dret d’accés (part I)

El dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per al secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per les administracions públiques, sempre que el secret o la confidencialitat siguin establerts per una …

per llegir-ne més

L'encarregat del tractament en el Reglament general de protecció de dades

La figura de l'encarregat del tractament no és una figura creada ex novo pel Reglament general de protecció de dades (RGPD) i, en termes generals, la seva regulació no ha variat gaire respecte de la que establia l'antiga Llei orgànica de protecció de dades personals. Però, atès que …

per llegir-ne més

Directiva europea 2019/1024: el valor econòmic i social de les dades obertes

El 26 de juny de 2019 es va publicar al Diari Oficial de la Unió Europea la Directiva 2019/1024, del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, relativa a les dades obertes i la reutilització de la informació del sector públic.

El principal objectiu d …

per llegir-ne més

La protecció de la persona denunciant

Si una persona o empresa denunciada demana conèixer la identitat de qui l’ha denunciat, se li ha de revelar?

La resposta a aquesta pregunta ha generat molta controvèrsia en els darrers anys, i les respostes de les persones interrogades han estat divergents, i fins i tot totalment oposades. En …

per llegir-ne més

Any 2019

Dades obertes per combatre la corrupció

En l’apunt anterior exposava la importància que tenen les dades obertes en els processos de transparència de les administracions públiques i com els darrers anys han aparegut iniciatives de transparència i retiment de comptes com a forma d’abordar els fracassos del desenvolupament i els dèficits democràtics, i com …

per llegir-ne més

Menors i privacitat en la societat digital

Quan pensem en menors i privacitat la nostra primera aproximació sol ser pensar en Facebook, Instagram i xarxes socials similars que permeten una amplia difusió d’imatges i vídeos, a banda d’informació sobre la seva vida.

Però cal que afrontem la manera d’acompanyar i educar els nens i …

per llegir-ne més

L’aplicació dels límits al dret d’accés: pautes generals a tenir en compte

Quan l’article 20.1 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern disposa que el dret d’accés a la informació pública només pot ser denegat o restringit per les causes expressament establertes per les lleis, obre la …

per llegir-ne més

La protecció de dades com a límit de la publicitat activa

En el darrer apunt que havia escrit en aquest espai, em referia a la protecció de dades com a límit al dret d’accés a la informació pública. Hi recordava que la ciutadania aporta moltes dades personals a les administracions públiques i, en relació amb aquesta informació personal, els empleats …

per llegir-ne més

Dades obertes, instrument per al retiment de comptes

Crec que es parla poc de la importància que tenen les dades obertes en els processos de transparència de les administracions públiques.

Les dades obertes consisteixen en la publicació de dades perquè qualsevol persona pugui accedir-hi, utilitzar-les i compartir-les. Així, doncs, les dades obertes són principalment un mitjà per permetre …

per llegir-ne més

Introducció a les avaluacions d'impacte sobre la protecció de dades

Les avaluacions d’impacte sobre protecció de dades (AIPD), regulades en l’article 35 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), són una eina preventiva vinculada a la protecció de dades des del disseny i per defecte. Una eina que ajuda a complir el principi de responsabilitat proactiva.

L …

per llegir-ne més

Causes d’inadmissió enfront de límits al dret d’accés a la informació pública

D’acord amb l’apartat primer de l’article 21 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el dret d’accés a la informació pública només pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de …

per llegir-ne més

La protecció de dades com a límit al dret d’accés

La informació que gestionem a les administracions públiques és ben farcida de dades personals i hi concorre un entramat de drets i deures que hem de saber conjugar adequadament.

D’una banda, com a pilar fonamental de la transparència, hi ha el dret d’accés a la informació pública, és …

per llegir-ne més

L’abús en l’exercici del dret d’accés com a causa d’inadmissió

S’han d’inadmetre a tràmit les sol·licituds d’informació “que siguin manifestament repetitives o tinguin un caràcter abusiu no justificat en la finalitat de transparència”. Així ho disposa expressament l’article 18.1.e de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la …

per llegir-ne més

La convivència entre la protecció de dades i les tecnologies emergents

Abans d’entrar a analitzar la relació, a vegades difícil, entre protecció de dades i tecnologies emergents, vull definir a què em refereixo quan parlo de protecció de dades i de tecnologies emergents.

Quan parlo de protecció de dades em refereixo al dret de les persones a controlar les dades …

per llegir-ne més

La complexitat en la tasca d'elaboració de la informació com a causa d'inadmissió de la sol·licitud d'accés

En l'apunt anterior em referia al concepte ampli d’informació pública a l'efecte d’exercir el dret d’accés regulat per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, un concepte que va molt més enllà de les …

per llegir-ne més

El deure de supressió de les dades personals enfront del deure de conservació dels documents

En el darrer apunt d’aquest espai temàtic, el company Oliver Garcia feia una anàlisi detallada i molt interessant del concepte d'informació pública, que sens dubte ens ajudava a tenir més clar tot el que la ciutadania pot saber mitjançant el dret d’accés al conjunt de dades i …

per llegir-ne més

El concepte d'"informació pública" en vista de la Llei 19/2014

La informació comporta la comunicació o l'adquisició de coneixements per ampliar o precisar els que ja es posseeixen sobre una matèria determinada. La Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català, ofereix en realitat una noció completa del concepte d’“informació”, que ha d’abastar "tota …

per llegir-ne més

L’enfocament en el risc, fonament del RGPD

El Reglament general de protecció de dades (RGPD), norma que és d’obligat compliment des del 25 de maig de 2018, ha variat radicalment la manera en què les entitats han de gestionar la informació personal.

Aquesta norma és aplicable directament al conjunt d’estats membres de la Unió Europea …

per llegir-ne més

La reutilització de la informació pública

Els subjectes obligats per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, han de facilitar a les persones l’accés a la informació pública en format reutilitzable.

Així comença el redactat del precepte que conté l’article 16.1 d …

per llegir-ne més

Anonimització i pseudonimització de les dades

Anonimitzar: "Fer anònimes unes dades per impedir la identificació personal."

Pseudonimització: "Tècnica de confidencialitat de les dades personals que consisteix a substituir les informacions que identifiquen una persona per un pseudònim."

Pseudònim: "Nom fals emprat per un autor en lloc del seu."

Totes aquestes definicions, que pots trobar a l …

per llegir-ne més

Les agendes oficials dels alts càrrecs i els deures de transparència

Un dels principis ètics que han d’observar els alts càrrecs té a veure amb l’exigència de transparència de les activitats oficials, dels actes i de les decisions relacionats amb la gestió dels assumptes públics que tenen encomanats, així com de la seva agenda oficial. Així ho recull l …

per llegir-ne més

El delegat de protecció de dades, una mesura organitzativa

El Reglament general de protecció de dades (RGPD) que és de plena aplicació des del 25 de maig de 2018, ha regulat la figura del delegat de protecció de dades (DPD). El DPD no és una figura del tot nova a la Unió Europea, atès que ja existia en altres …

per llegir-ne més

Les obligacions de transparència dels perceptors de fons públics

La percepció de fons públics per part de qualsevol persona, ja sigui física o jurídica, amb independència de quina sigui la quantia dels fons percebuts, determina que restin subjectes a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en endavant …

per llegir-ne més

La nova LOPDGDD: aspectes més destacables en els tractaments de dades de les administracions públiques

Potser encara no has digerit del tot el Reglament general de protecció de dades (RGPD), que vam començar a ingerir el mes de maig del 2018 i amb el qual vam estrenar aquest espai temàtic, i ara ja tens damunt la taula, a punt per tastar, la Llei orgànica 3 …

per llegir-ne més

Any 2018

Noves “versions” de la informació pública

Per tancar aquests apunts sobre el dret a saber, us vull fer cinc cèntims de l’ús que s’està fent de la informació pública obtinguda mitjançant les sol·licituds de dret d’accés, tant des de la perspectiva de la persona sol·licitant com de les administracions públiques.

Amb …

per llegir-ne més

El registre d’activitats de tractament com a eina de gestió de la informació

El Reglament general de protecció de dades (RGPD), que és de plena aplicació des del 25 de maig d’aquest any, regula una nova obligació, el manteniment del registre de les activitats de tractament (RAT), que ha d’ajudar els responsables i encarregats del tractament a controlar de manera més …

per llegir-ne més

“Que ve la GAIP!” (coneguda popularment com "el llop")

L’actor que ha contribuït en bona mesura a l’èxit del dret a saber a Catalunya és, sens dubte, la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (en endavant, GAIP) i, a l’Estat espanyol, el seu equivalent, el Consejo de Transparencia y Buen Gobierno …

per llegir-ne més

El dret d’accés a les dades pròpies del RGPD i la confusió amb altres drets d’accés

Dret d’accés, dret d’accés, dret d’accés… De segur que darrerament has llegit o escoltat molt sobre aquest dret. Vull dir, drets -en plural-, perquè no hi ha un sol dret d’accés, sinó diversos. En aquesta entrada em referiré al dret d’accés que potser et resulta …

per llegir-ne més

Aplicació del principi de transparència i del dret d'informació en el Reglament general de protecció de dades

En aquest apunt analitzarem l'obligació general de transparència i el dret a la informació, regulats al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d …

per llegir-ne més

El dret a saber (II)

En el meu primer apunt, vaig introduir el dret a saber o dret a accedir a la informació pública. Per als no iniciats en el món de la transparència, el terme informació pública pot sonar tan llunyà com les illes Salomó al Pacífic Sud i no s'arriben a imaginar …

per llegir-ne més

El dret a saber (I)

Si aquesta tarda anéssim fins al Portal de l'Àngel de Barcelona i comencéssim a preguntar als vianants si coneixen el seu dret a saber, una bona part ens miraria amb perplexitat i pensaria que formem part d'algun programa d'humor de la televisió. Potser alguna persona s'aventuraria …

per llegir-ne més

L’aterratge del Reglament general de protecció de dades: eines que l’APDCAT ha posat a disposició dels responsables i encarregats

El 25 de maig de 2018 va aterrar el nou Reglament general de protecció de dades (RGPD) en el nostre ordenament jurídic. Hem superat, doncs, els primers 100 dies d’aplicació plena i directa del RGPD, i la primera valoració que podem fer és positiva, encara que només sigui per …

per llegir-ne més

Torna a munt