Una de les novetats més destacades que presenta la Llei 39/2015 és la disposició de la tramitació simplificada del procediment administratiu comú a l'article 96. En síntesi, la tramitació simplificada comporta la reducció del termini per resoldre respecte del termini normativament establert amb caràcter general. Anteriorment, s’havia …
No tractarem aquí la manera com les diferents lleis de procediment administratiu han derivat efectes de l’incompliment per part de l’Administració del deure de resoldre –i de notificar la resolució, més darrerament- dins del termini màxim legal. Només direm que les diferents lleis han tractat d’assegurar la …
Les notificacions administratives i les comunicacions entre administracions en les relacions interadministratives
1. Introducció
En apunts anteriors s’ha tractat la matèria de les notificacions administratives. No obstant això, el present apunt té per objecte analitzar la temàtica des d’una doble vessant: en primer lloc, centrant-nos en el criteri que ha adoptat l’Administració de la Generalitat i que ha estat …
Les novetats en matèria de recursos administratius que incorpora la Llei 39/2015 (II)
Un cop examinada la regulació de la fase preliminar dels recursos administratius, passem a continuació a la fase de desenvolupament (art. 118-120 de la Llei 39/2015).
Les disposicions sobre l’audiència de la persona interessada, establertes a l’article 118, segueixen el patró marcat per la Llei 30/1992 …
La signatura del personal al servei de les administracions públiques: la Llei 40/2015
Resum introductori
En l'apunt anterior hem analitzat la identificació i la signatura de les persones en les relacions juridicoadministratives en el marc de la Llei 39/2015, incidint en els canvis que la nova regulació ha comportat pel que fa als sistemes d'identificació i de signatura utilitzats pels …
La identificació i la signatura de les persones en les relacions juridicoadministratives en el marc de la Llei 39/2015
1. Introducció
La Llei 39/2015 representa un canvi substancial en la manera d'actuar de les administracions públiques. Davant d'una administració presencial, basada en el paper, la Llei 39/2015 culmina el procés que va iniciar la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis …
Les novetats en matèria de recursos administratius que incorpora la Llei 39/2015 (1)
La regulació dels recursos administratius és una de les matèries que en la Llei 30/1992 va ser objecte de canvis molt significatius. Com se sap, l'antiga Llei de procediment administratiu de 17 de juliol de 1958 establia el recurs d'alçada i el recurs de reposició previ al …
La Llei 39/2015: l'obligatorietat de la tramitació electrònica. Interpretació de la transitorietat per part de l’Administració de la Generalitat i criteris d’altres comunitats autònomes
1. Situació de partida. Diferents realitats estatals, autonòmiques i locals
L'entrada en vigor de les lleis 39/2015 i 40/2015 ha plantejat molts dubtes en relació amb la seva interpretació i aplicació. Rosa Pérez Pablo, en un apunt anterior (doc. 1) va tractar els aspectes més rellevants d’aquesta …
1. Com a continuació de l’apunt anterior relatiu a les disposicions de l’article 22 de la LPACAP i específicament de les primer número, continuarem fent referència als casos en què es pot produir una suspensió del transcurs del termini màxim per resoldre un procediment i notificar-ne la resolució …
A la darrera entrada d’aquest blog vam tractar la regulació de les notificacions que conté la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), especialment des de la perspectiva de la seva incidència en relació amb l’obligació de les persones …