La concessió d’una subvenció no comporta la consolidació de forma immediata pel beneficiari, ja que el compliment dels requisits per part d’aquest està subjecte a la comprovació per part de l’administració concedent, i per aquesta raó el beneficiari té l’obligació de sotmetre’s a les actuacions …
Algunes consideracions sobre l'òrgan col·legiat establert a l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
Com ja hem afirmat en treballs anteriors, amb motiu del 20è aniversari de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i recollint el criteri del Consell d’Estat, l'interès públic demanava un tractament homogeni de la relació jurídica subvencional en les diferents administracions públiques …
Quan s’ha d’entendre que s'ha efectuat una notificació electrònica? Des que s’accedeix i s'accepta o des que s’accedeix al contingut de la notificació electrònica? És obligatori que les persones jurídiques accedeixin a la seu electrònica? Què pot succeir si es rebutja una notificació electrònica …
Les subvencions nominatives es poden justificar d'acord amb el que estableix el conveni que reguli la subvenció nominativa. El conveni té naturalesa de base reguladora, per tant, és en el conveni on cal establir la determinació de l'objecte de la subvenció i els seus beneficiaris, d'acord amb …
L'extemporaneïtat quan es presenta un recurs en via administrativa de forma anticipada en la tramitació electrònica. Es pot admetre un recurs en via administrativa?
Aquest article té com a finalitat reflectir algunes de les dificultats que es plantegen en la tramitació electrònica quan un recurs en via administrativa es presenta de forma extemporània en un supòsit concret i el recurs s'ha presentat de forma anticipada, tot i que en el peu de recurs …
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no regula el termini per justificar les subvencions. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament que desenvolupa la Llei 38/2003, també omet aquesta qüestió. El que fa la Llei 38/2003 és …
L'adjudicació directa de subvencions a l'Administració local. Procediment excepcional?
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en l'article 22.1 determina que el procediment ordinari de concessió de subvencions és el del règim de concurrència competitiva, o sigui a través del procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es fa comparant …
La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part II)
Possible evolució de les modalitats de justificació
Des del primer enunciat normatiu que conté el Decret 458/1981, de 18 de desembre, del Departament d’Economia i Finances, amb uns principis sobre els quals ha anat evolucionant la gestió de les subvencions, i la detallada regulació establerta per l’Ordre …
Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió del finançament públic rebut
L’article 14.1.h de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix entre les obligacions dels beneficiaris la d’adoptar les mesures de difusió que conté l’article 18.4 de la LGS, que disposa que els beneficiaris han de donar la publicitat …
La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part I)
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, van establir diverses modalitats de justificació de subvencions i ajuts.
Antecedents
Cal no oblidar que, amb anterioritat a la LGS, la Generalitat de Catalunya …