Saltar al contingut principal
turisme

Gestió i control de subvencions i ajuts

L'extemporaneïtat quan es presenta un recurs en via administrativa de forma anticipada en la tramitació electrònica. Es pot admetre un recurs en via administrativa?

Nombre de lectures: 0

Aquest article té com a finalitat reflectir algunes de les dificultats que es plantegen en la tramitació electrònica quan un recurs en via administrativa es presenta de forma extemporània en un supòsit concret i el recurs s'ha presentat de forma anticipada, tot i que en el peu de recurs …

per llegir-ne més

Conseqüències de justificar una subvenció fora de termini

Nombre de lectures: 0

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no regula el termini per justificar les subvencions. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament que desenvolupa la Llei 38/2003, també omet aquesta qüestió. El que fa la Llei 38/2003 és …

per llegir-ne més

L'adjudicació directa de subvencions a l'Administració local. Procediment excepcional?

Nombre de lectures: 0

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en l'article 22.1 determina que el procediment ordinari de concessió de subvencions és el del règim de concurrència competitiva, o sigui a través del procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es fa comparant …

per llegir-ne més

La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part II)

Nombre de lectures: 0

Possible evolució de les modalitats de justificació

Des del primer enunciat normatiu que conté el Decret 458/1981, de 18 de desembre, del Departament d’Economia i Finances, amb uns principis sobre els quals ha anat evolucionant la gestió de les subvencions, i la detallada regulació establerta per l’Ordre …

per llegir-ne més

Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió del finançament públic rebut

Nombre de lectures: 0

L’article 14.1.h de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix entre les obligacions dels beneficiaris la d’adoptar les mesures de difusió que conté l’article 18.4 de la LGS, que disposa que els beneficiaris han de donar la publicitat …

per llegir-ne més

La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part I)

Nombre de lectures: 0

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, van establir diverses modalitats de justificació de subvencions i ajuts.

Antecedents

Cal no oblidar que, amb anterioritat a la LGS, la Generalitat de Catalunya …

per llegir-ne més

Sentència del Tribunal Suprem de 3 de maig de 2023: els requeriments per complementar la documentació justificativa interrompen el termini de prescripció del reintegrament

Nombre de lectures: 0

L’article 39 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix que prescriu el dret de l'Administració a reconèixer o liquidar el reintegrament al cap de quatre anys.

L’apartat segon d’aquest article estableix que aquest termini es computa, en cada cas …

per llegir-ne més

El Tribunal Suprem anul·la subvencions directes a la formació

Nombre de lectures: 0

El 7 de març de 2024 es va publicar al BOE la declaració de nul·litat del Reial decret 1027/2022, de 20 de desembre, pel qual es regulava la concessió directa de subvencions a interlocutors socials per a la digitalització del sector productiu, en el marc del Pla de …

per llegir-ne més

Sentència del Tribunal Suprem de 9 de gener de 2023: "dies a quo" de l’inici del termini de prescripció de l’acció administrativa de reintegrament

Nombre de lectures: 0

La Sentència del Tribunal Suprem de 9 de gener de 2023 (recurs 4865/2021), resol l’acord del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública pel qual s’inicia el reintegrament per l’excés de subvenció rebut per un ajuntament, en concepte d’ajut del Fons Europeu de Desenvolupament Regional …

per llegir-ne més

El reintegrament de les subvencions resultat del control financer a l'Administració local

Nombre de lectures: 0

La funció de control intern a una administració local inclou el control financer de la seva activitat economicofinancera que ha d’exercir l’òrgan de control intern d’acord amb el que regulen els articles 29 i següents del Reial decret 424/2017, de 28 d’abril, pel qual es …

per llegir-ne més

Torna a munt