S'han interposat diversos recursos especials en matèria de contractació pública relacionats amb l’extemporaneïtat de les ofertes presentades per mitjans electrònics. El Tribunal Català de Contractes del Sector Públic (TCCSP), en les resolucions que ara analitzarem, es pronuncia sobre diverses qüestions que planteja la presentació d’ofertes per mitjans …
Extemporaneïtat de les ofertes presentades per mitjans electrònics: data i hora límit
Últimes modificacions a la Llei de contractes del sector públic i afectacions a la contractació pública
El dia 24 de desembre es va publicar la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2023, que modifica la Llei de contractes del sector públic (LCSP), i també en aquest final d’any s’han aprovat altres normes estatals …
Doctrina del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic en relació amb els encàrrecs dels poders adjudicadors a mitjans propis personificats
La doctrina dels mitjans propis té com a objectiu delimitar les condicions en les quals els negocis jurídics entre poders adjudicadors poden tenir com a resultat la sostracció al mercat de quelcom que, en principi, resultaria susceptible de ser objecte de contractació pública mitjançant els procediments establerts per la seva …
La suspensió del contracte és el cessament temporal de l’execució d'aquest. Amb l’arribada de la covid-19 tots els que ens dediquem a la contractació vam entrar en contacte amb la suspensió dels contractes i vam córrer a estudiar-ne la regulació, tant a la Llei de contractes com …
Mesures de control i comprovació dels pagaments als subcontractistes i subministradors
Mesures establertes a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic
En un apunt anterior d’aquest espai temàtic ja vam veure que la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), configura la subcontractació com un mecanisme per afavorir …
Els convenis col·lectius són presents en el procediment de contractació. La LCSP en molts dels seus articles s’hi refereix –art. 35.1.n, 122.2, 101.2.c, 102.3.2, 130, 201, 202.2, 211.1.i. Aquestes al·lusions no són uniformes, ja que es refereixen …
Per l'Acord de Govern de 31 de març de 2020 es van aprovar els objectius i el contingut mínim de l’Estratègia catalana de contractació pública i se'n va encomanar a la Direcció General de Contractació Pública l’elaboració i la redacció, la qual ha estat finalment aprovada …
Participació de l’òrgan de contractació en la mesa. Referència a les entitats locals
La mesa de contractació es defineix a l'article 326 de la LCSP com un òrgan d'assistència tècnica funcionalment especialitzada que exerceix les funcions que té encomanades per la llei a favor de l’òrgan de contractació. Com a òrgan d'assistència, la LCSP li atribueix competències específiques en …
En la (Resolució 168/2022, de 22 de juliol), el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic (TCCSP) es pronuncia respecte de la suficiència de la motivació dels informes tècnics de valoració que serveixen de base per a l’adjudicació dels contractes. En aquell cas concret, la recurrent va considerar …
En l’apunt "Els plecs de prescripcions tècniques" d’aquest mateix espai ja vàrem parlar dels plecs de prescripcions tècniques i del seu contingut i característiques, i assenyalàvem la prohibició d’incloure referències concretes, patents i marques en la definició de les prescripcions dels objectes a subministrar.
L’apartat 6 …