Saltar al contingut principal
turisme

Aprofundim en matèria de contractació del sector públic

Participació de l’òrgan de contractació en la mesa. Referència a les entitats locals

Nombre de lectures: 0

La mesa de contractació es defineix a l'article 326 de la LCSP com un òrgan d'assistència tècnica funcionalment especialitzada que exerceix les funcions que té encomanades per la llei a favor de l’òrgan de contractació. Com a òrgan d'assistència, la LCSP li atribueix competències específiques en …

per llegir-ne més

Motivació dels informes tècnics de valoració de les ofertes

Nombre de lectures: 0

En la (Resolució 168/2022, de 22 de juliol), el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic (TCCSP) es pronuncia respecte de la suficiència de la motivació dels informes tècnics de valoració que serveixen de base per a l’adjudicació dels contractes. En aquell cas concret, la recurrent va considerar …

per llegir-ne més

Marques, patents i referències determinades en les prescripcions tècniques

Nombre de lectures: 0

En l’apunt "Els plecs de prescripcions tècniques" d’aquest mateix espai ja vàrem parlar dels plecs de prescripcions tècniques i del seu contingut i característiques, i assenyalàvem la prohibició d’incloure referències concretes, patents i marques en la definició de les prescripcions dels objectes a subministrar.

L’apartat 6 …

per llegir-ne més

Procediment negociat sense publicitat per imperiosa urgència

Nombre de lectures: 0

L’article 28 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), sobre la necessitat i la idoneïtat del contracte, estableix que els òrgans de contractació no poden subscriure altres contractes que els que siguin necessaris per complir i dur a terme els seus …

per llegir-ne més

La Llei 9/2022, de 14 de juny, de qualitat de l'arquitectura: modificacions de la Llei de contractes del sector públic

Nombre de lectures: 0

Seguint el precedent de la Llei 12/2017, del 6 de juliol, de l’arquitectura, que ja estableix mecanismes en la contractació pública per impulsar la qualitat arquitectònica i perquè els diferents òrgans de contractació reforcin els valors de la qualitat arquitectònica durant tot el procés de creació arquitectònica, d …

per llegir-ne més

Pla d'acció de compra pública verda de Catalunya

Nombre de lectures: 0

La compra pública verda ha vist incrementat el seu potencial com a eina de promoció de polítiques públiques de protecció del medi ambient, i així ha contribuït a assolir els compromisos del Pla nacional per a la implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya, especialment de l’objectiu de desenvolupament …

per llegir-ne més

Es poden valorar certificats de qualitat com a criteri d’adjudicació?

Nombre de lectures: 0

Si les característiques i les circumstàncies de qualitat en els processos de producció de les empreses constitueixen o poden constituir un criteri d'adjudicació dels contractes públics, o si, al contrari, només poden ser considerades a l'hora d'avaluar la solvència tècnica dels licitadors, ha estat objecte de nombroses …

per llegir-ne més

Els concursos de projectes: Informe 2/2022, de 31 de març, de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya

Nombre de lectures: 0

En data 31 de març de 2022, la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya (JCCP) va emetre l'Informe 2/2022 en relació amb diverses qüestions plantejades per un ajuntament sobre la regulació dels concursos de projectes establerta en la Llei 12/2017, del 6 …

per llegir-ne més

Interpretació de l'article 150.2 de la LCSP

Nombre de lectures: 0

L’article 150.2 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP) estableix que, un cop acabada la fase de valoració de les ofertes presentades, i un cop la mesa o, si no n'hi ha, l’òrgan de contractació ja ha classificat les ofertes per ordre decreixent, els …

per llegir-ne més

Especificitats dels plecs reguladors dels contractes finançats amb l’instrument europeu de recuperació Next Generation

Nombre de lectures: 0

El Next Generation EU (NGEU) és un instrument extraordinari per a la recuperació d'Europa, dotat amb més de 750.000 milions d'euros, per executar en el període 2021-2026. L'objectiu és fer front als reptes derivats de la pandèmia de la covid-19 i accelerar els processos de transició …

per llegir-ne més

Torna a munt