L’article 150.2 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP) estableix que, un cop acabada la fase de valoració de les ofertes presentades, i un cop la mesa o, si no n'hi ha, l’òrgan de contractació ja ha classificat les ofertes per ordre decreixent, els …
Especificitats dels plecs reguladors dels contractes finançats amb l’instrument europeu de recuperació Next Generation
El Next Generation EU (NGEU) és un instrument extraordinari per a la recuperació d'Europa, dotat amb més de 750.000 milions d'euros, per executar en el període 2021-2026. L'objectiu és fer front als reptes derivats de la pandèmia de la covid-19 i accelerar els processos de transició …
L’exigència de demanar una garantia en els contractes públics respon a la necessitat d’assegurar la correcta execució del contracte i garantir la satisfacció de l’interès públic que perseguim. D’aquesta manera assegurem que en cas d’incompliment del contractista tenim una manera per mitigar els danys que …
Abast de la justificació de la presumpta anormalitat de l’oferta: grau de desviació de la mitjana aritmètica
En un apunt anterior d’aquest blog vam fer una introducció a les ofertes anormalment baixes i als pronunciaments doctrinals i jurisprudencials més rellevants en aquesta matèria.
Amb caràcter introductori, recordem que l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP …
Els òrgans de contractació, en el moment d’elaborar les licitacions, tenen molt clars els terminis de presentació d’ofertes i sovint els consideren excessivament llargs, ja que en la majoria de casos es licita en moments en què cobrir la necessitat ja és urgent.
Si la presentació d’ofertes …
Darrerament s’han publicat diverses normes que introdueixen modificacions en el text de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP). No són modificacions gaire significatives i majoritàriament el que fan és concretar o modificar algun aspecte controvertit de la LCSP, a més d …
Podríem dir que el plec de prescripcions tècniques particulars (PPT) és el document on definim els aspectes tècnics del contracte, el que vindria a ser què, com i quan l’òrgan de contractació vol que s’executi la prestació.
A diferència del plec de clàusules administratives, que conté els drets …
Ordre procedimental a seguir en relació amb els tràmits de valoració i classificació de les proposicions quan concorren ofertes anormalment baixes
Com s’han de valorar i classificar les ofertes quan tenim una exclusió pel fet de presentar valors anormals o desproporcionats? Primer s’han de valorar i classificar totes les ofertes presentades i després se n’han d’excloure les desproporcionades i tornar-les a classificar o, ans al contrari, un …
Poden participar en un procediment negociat sense publicitat empreses no convidades?
L’article 168 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), detalla en quins supòsits els òrgans de contractació poden adjudicar contractes utilitzant el procediment negociat sense la publicació prèvia d’un anunci de licitació, i només quan concorri alguna de les circumstancies …
Requisits d’aptitud per contractar amb el sector públic
L’aptitud per contractar amb el sector públic està regulada en el capítol II (Capacitats i solvència de l’empresari) del títol II (Les parts en el contracte) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector …