El nou escenari jurídic que ha comportat l’entrada en vigor de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), fa que la incorporació de criteris ambientals i socials als contractes públics s’arribi a configurar com una obligació, tal com en disposa l …
Criteris ambientals com a requisit de solvència: energia elèctrica 100% renovable
Increments salarials derivats de la negociació col·lectiva: modificació o revisió de preus?
En el darrer apunt vam comentar la Instrucció 1/2019, de 28 de febrer, sobre contractes menors, regulats per la Llei 9/2017, de 8 de novembre, aprovada per l’Oficina Independent de Supervisió i Regulació de la Contractació, i la polèmica que aquesta havia generat quant a la doctrina …
L’Oficina Independent de Supervisió i Regulació de la Contractació (OIRESCON) s’ha estrenat amb la Instrucció 1/2019, que ha provocat un gran enrenou, sobretot en els àmbits autonòmic i local, no tant pel contingut, que ha quedat en segon pla, sinó per quin serà l'àmbit d’aplicació …
En connexió amb l'objectiu d’estabilitat pressupostària, control de la despesa i utilització eficient dels fons públics en els procediments de contractació pública, l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, obliga els òrgans de contractació a assegurar la selecció …
Principi de caràcter onerós del contracte enfront de la presentació d'ofertes a preu zero
Una qüestió sovint discutida per la doctrina ha estat la relativa a la gratuïtat o al caràcter onerós dels actes i negocis jurídics, que és conseqüència de l’absència de regulació normativa explícita sobre què és el caràcter onerós del contracte en el dret positiu. En el dret públic, tradicionalment …
Introducció
La normativa de contractació pública exigeix per poder contractar amb els diferents poders adjudicadors el compliment previ dels requisits de capacitat i solvència, en les vessants econòmica, financera, tècnica i professional, amb l’objectiu de garantir la idoneïtat del licitador per executar la prestació demanada. Aquestes exigències de capacitat …
El poder de la compra pública per garantir els drets humans
Cada vegada més les administracions públiques busquen impulsar una contractació més responsable. El que anomenem compra pública socialment responsable o compra pública sostenible al·ludeix a la integració d’aspectes socials, ètics i ambientals en els processos i les …
I. Introducció
D’acord amb l’article 1.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), la contractació estratègica s'ha d’integrar necessàriament en tots els procediments de contractació d’una manera transversal, ja que la seva inclusió proporciona una millor …
La finalitat de l’existència de les prohibicions de contractar és garantir que el contractista sigui l’idoni per assumir l’execució del contracte amb èxit. Les prohibicions són mesures que restringeixen la possibilitat de participar en un procediment de licitació i aparten del procediment les persones físiques o jurídiques …
La celebració de contractes per part del sector públic requereix la tramitació prèvia de l'expedient corresponent. La regulació i el contingut d’aquest expedient són regulats en els articles 116 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), per la …