En l’apunt anterior vam descriure mecanismes que tenim al nostre abast per aconseguir millorar el control de l’execució de la prestació contractual, i vam assenyalar que actuacions com dotar de més transparència la fase posterior a l’adjudicació, permetre el recurs especial en matèria de contractació i, sobretot …
Control d'execució en els contractes públics: eines per mantenir la qualitat de la prestació (part 2)
Control d'execució en els contractes públics: eines per mantenir la qualitat de la prestació (part 1)
L’objectiu de la contractació pública amb l’entrada en vigor de la nova normativa contractual va deixar de ser únicament la mera adquisició de béns, serveis o obres per abastar altres objectius horitzontals, com ara el compliment de finalitats socials, ambientals, ètiques i laborals, entre d’altres. Amb aquest …
Darreres mesures legislatives amb efectes en matèria de contractació pública
El 30 de gener, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) va declarar que la situació en relació amb la COVID-19 (coronavirus) representava una emergència de salut pública d'abast internacional, i l'11 de març la va qualificar de …
La nova regulació de la contractació en els sectors especials o exclosos. L’àmbit subjectiu i objectiu d’aplicació del Reial decret llei 3/2020
Com ja vam introduir en un apunt anterior, el Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer, de mesures urgents pel qual s’incorporen a l’ordenament jurídic espanyol diverses directives de la Unió Europea en l’àmbit de la contractació pública en determinats sectors, d’assegurances privades, de …
Una oferta integradora és la que permet presentar una proposició simultània a tots o a diversos lots, segons indiquin els plecs, de manera que ens permetrà seleccionar la millor oferta (individual o integrada) i incorporar un element de comparació real i objectiu.
Quan tenim una licitació en la qual l …
Nova modificació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. El Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer
Introducció
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, va transposar a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, i parcialment les dues següents:
- La Directiva 2014/23/UE, pel que fa als contractes …
L’article 100 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP), a més de definir el pressupost de licitació com el límit màxim de despesa que compromet l’òrgan de contractació, en l’apartat segon disposa que aquest pressupost s'ha d’adequar als preus de mercat i s …
La doctrina de la contaminació de les ofertes en el cas de procediments d’adjudicació amb criteris subjectes a judici de valor
L’article 145 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que l’adjudicació dels contractes s’ha de fer utilitzant una pluralitat de criteris d’adjudicació sobre la base de la millor relació qualitat-preu. Seguidament, l’article 146.2 de la …
L’exigència d’obtenir un llindar mínim de puntuació en les propostes tècniques
L’exigència d’obtenir un llindar mínim de puntuació en les proposicions tècniques
Molts plecs de clàusules administratives exigeixen un llindar mínim de puntuació a obtenir en la valoració de les proposicions tècniques (tant objectives com subjectives). Aquest llindar és necessari superar-lo per poder continuar en la licitació ja que …
D’acord amb l'exposició de motius de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), els objectius que inspiren la llei són, en primer lloc, aconseguir més transparència en la contractació pública i, en segon lloc, aconseguir una millor relació qualitat-preu.
En relació …