El principi de proposició única en les licitacions públiques sempre ha estat present en la normativa de contractes públics. Actualment està recollit en l’article 139.3 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP), i estableix clarament que cada licitador no pot presentar més d’una proposició i …
La presentació d’ofertes per empreses del mateix grup empresarial enfront del principi de proposició única
Darrera modificació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. El Reial decret llei 14/2019, de 31 d'octubre
El BOE núm. 266, de 5 de novembre, ha publicat el Reial decret llei 14/2019, de 31 d’octubre, pel qual s’adopten mesures urgents per raons de seguretat pública en matèria d’administració digital, contractació del sector públic i telecomunicacions (vegeu la norma). En l’apartat IV de …
La durada dels contractes del sector públic, tal com estableix la Llei de contractes del sector públic (LCSP), s’ha de fixar tenint en compte la naturalesa de les prestacions, les característiques del seu finançament i la necessitat de sotmetre periòdicament a concurrència la realització de les prestacions.
No obstant …
La disponibilitat dels mitjans materials o personals que es destinaran a l’execució del contracte té diferents tractaments i efectes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), la concreció dels quals depèn de la regulació que en facin concretament els plecs que …
L’ètica en la contractació pública
La contractació pública és una de les activitats realitzades per l’Administració que més desconfiança genera entre la ciutadania, ja que sovint se’ns ha presentat com l’escenari de nombrosos casos de corrupció i, sense necessitat d’arribar tan lluny, de males pràctiques …
A què ens referim quan parlem de subrogació de personal en l’àmbit de la contractació pública?
Als supòsits en què l’adjudicació d’un contracte públic a un nou licitador implica que aquest nou empresari que passa a prestar els serveis es fa càrrec dels drets i les obligacions …
La innovació és un dels eixos de l’estratègia Europa 2020 per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, que busca desenvolupar una economia basada en el coneixement i la innovació i considera la contractació pública una eina d'una gran importància per assolir aquests objectius.
Amb les noves …
La utilització del procediment negociat sense publicitat per raons d'exclusivitat tècnica no és cap novetat. L’article 170.d del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), ja establia l’adjudicació …
L’experiència com a criteri d’adjudicació
Tant la doctrina dels òrgans consultius com les resolucions dels tribunals de contractes sempre havien establert una diferència clara entre les característiques del licitador, que són les que ens determinen l’aptitud per contractar i formen part de la solvència, i les característiques …
El requeriment en les contractacions públiques d'un cert arrelament territorial als possibles licitadors ha estat objecte de nombrosos pronunciaments per part dels tribunals i dels òrgans administratius de resolució de recursos especials en matèria de contractació pública. Respecte d’aquestes clàusules de territorialitat, la doctrina esmentada parteix dels principis …