Com ja vam introduir en un apunt anterior, el Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer, de mesures urgents pel qual s’incorporen a l’ordenament jurídic espanyol diverses directives de la Unió Europea en l’àmbit de la contractació pública en determinats sectors, d’assegurances privades, de …
La nova regulació de la contractació en els sectors especials o exclosos. L’àmbit subjectiu i objectiu d’aplicació del Reial decret llei 3/2020
Una oferta integradora és la que permet presentar una proposició simultània a tots o a diversos lots, segons indiquin els plecs, de manera que ens permetrà seleccionar la millor oferta (individual o integrada) i incorporar un element de comparació real i objectiu.
Quan tenim una licitació en la qual l …
Nova modificació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. El Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer
Introducció
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, va transposar a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, i parcialment les dues següents:
- La Directiva 2014/23/UE, pel que fa als contractes …
L’article 100 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP), a més de definir el pressupost de licitació com el límit màxim de despesa que compromet l’òrgan de contractació, en l’apartat segon disposa que aquest pressupost s'ha d’adequar als preus de mercat i s …
La doctrina de la contaminació de les ofertes en el cas de procediments d’adjudicació amb criteris subjectes a judici de valor
L’article 145 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que l’adjudicació dels contractes s’ha de fer utilitzant una pluralitat de criteris d’adjudicació sobre la base de la millor relació qualitat-preu. Seguidament, l’article 146.2 de la …
L’exigència d’obtenir un llindar mínim de puntuació en les propostes tècniques
L’exigència d’obtenir un llindar mínim de puntuació en les proposicions tècniques
Molts plecs de clàusules administratives exigeixen un llindar mínim de puntuació a obtenir en la valoració de les proposicions tècniques (tant objectives com subjectives). Aquest llindar és necessari superar-lo per poder continuar en la licitació ja que …
D’acord amb l'exposició de motius de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), els objectius que inspiren la llei són, en primer lloc, aconseguir més transparència en la contractació pública i, en segon lloc, aconseguir una millor relació qualitat-preu.
En relació …
La presentació d’ofertes per empreses del mateix grup empresarial enfront del principi de proposició única
El principi de proposició única en les licitacions públiques sempre ha estat present en la normativa de contractes públics. Actualment està recollit en l’article 139.3 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP), i estableix clarament que cada licitador no pot presentar més d’una proposició i …
Darrera modificació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. El Reial decret llei 14/2019, de 31 d'octubre
El BOE núm. 266, de 5 de novembre, ha publicat el Reial decret llei 14/2019, de 31 d’octubre, pel qual s’adopten mesures urgents per raons de seguretat pública en matèria d’administració digital, contractació del sector públic i telecomunicacions (vegeu la norma). En l’apartat IV de …
La durada dels contractes del sector públic, tal com estableix la Llei de contractes del sector públic (LCSP), s’ha de fixar tenint en compte la naturalesa de les prestacions, les característiques del seu finançament i la necessitat de sotmetre periòdicament a concurrència la realització de les prestacions.
No obstant …