La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que no es pot fraccionar un contracte amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i d’aquesta manera eludir els requisits de publicitat o els requisits relatius al procediment d’adjudicació que li corresponguin (art …
Col·lusió en la contractació pública: Comunicació 2021/C 91/01 de la Comissió Europea
1. Introducció
La col·lusió en la contractació pública fa referència als acords il·legals entre operadors econòmics (licitadors/contractistes) destinats a falsejar la competència en els procediments d’adjudicació. Les pràctiques col·lusòries el que fan és menystenir els beneficis d’un mercat de la contractació pública just, transparent …
Què passa quan un licitador s’equivoca en la presentació de l’oferta? Què passa quan la proposició presentada té una errada? Es poden demanar aclariments? El licitador la pot esmenar?
El nostre ordenament jurídic, la jurisprudència i la doctrina han diferenciat entre la rectificació de defectes o errors en …
Com afecten la preparació del nou contracte les obligacions de subrogació de personal?
En un apunt anterior, vaig fer una primera aproximació a la subrogació de personal en l’àmbit de la contractació pública. Concretament, vaig analitzar els aspectes següents: a què ens referim quan parlem de subrogació de personal en el marc d’una contractació pública; quan ha d'incloure el plec …
Ja des de l’any 2008, l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), en la Recomanació sobre la millora de la integritat en la contractació pública, va posar sobre la taula la necessitat de dotar la compra pública de gestors experts en la matèria. Posteriorment, l …
Darreres modificacions de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic
La disposició final 40 de la Llei 11/2020, de 30 desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2021, i la disposició final cinquena del Reial decret llei 36/2020 …
La consideració d’iniciativa social dels centres especials de treball de titularitat de societats mercantils: darrers pronunciaments doctrinals
Introducció a la contractació reservada
La Directiva 23/24/UE, de 26 de febrer de 2014, relativa a l’adjudicació dels contractes de concessió, i la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, consoliden la possibilitat —ja establerta en les directives del 2004— que …
Les ofertes gratuïtes o a preus irrisoris en prestacions accessòries: baixa anormal i alteració de la proporcionalitat en el càlcul de puntuació
M’ha semblat important analitzar una resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, concretament la Resolució núm. 348/2020, de 29 d’octubre de 2020, per veure què s'ha de tenir en compte i com podem procedir quan ens trobem davant de la presentació d’ofertes per …
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), així com la Directiva 89/665/CEE, modificada per la Directiva 2007/66/UE, d’11 de febrer, i la Directiva 2014/23/UE, de 26 de febrer, juntament amb la Directiva 92/13/CEE, pel …