La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix com a obligació general permetre la subcontractació en els contractes, i només es pot limitar per als supòsits en els quals la prestació ha de ser executada pel contractista atenent a algun dels supòsits establerts …
Electronics Watch: compra pública responsable. Drets laborals a la indústria de l’electrònica
Visió estratègica de la contractació pública
La visió estratègica de la contractació pública que es desprèn de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), és una oportunitat per reflexionar sobre la importància que aquesta té com a eina per implementar polítiques públiques i …
I. Preus unitaris
En els contractes de subministraments i de serveis podem establir preus unitaris (art. 16 i 17 de la LCSP). L’article 102.4 de la LCSP permet que el preu del contracte es pugui formular tant en termes de preus unitaris referits als diferents components de la …
Alteració documental en les licitacions electròniques: en pro dels principis de concurrència i proporcionalitat
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), dissenya una nova arquitectura de la contractació pública que descansa en dos grans pilars:
- D’una banda, la concepció de la contractació pública com una eina estratègica o instrument per implementar polítiques socials, mediambientals, d’innovació …
L’informe 12/20 de la Junta Consultiva de Contractació Pública de l’Estat, aprovat el 29 de juliol de 2020, analitza i dona resposta a alguns dubtes i qüestions dels contractes l’objecte dels quals es divideix en lots.
Recordem que la LCSP (art. 99) disposa com a regla …
El 21 de juny va finalitzar l’estat d’alarma decretat per primera vegada mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i prorrogat sis vegades per decisió del Ple del Congrés dels Diputats. D’altra banda, la suspensió dels termes i terminis administratius es va aixecar respecte …
La classificació empresarial és una forma d’acreditar la solvència per a determinats contractes, concretament només és exigible obligatòriament per als contractes d’obres amb un valor estimat igual o superior a 500.000 euros. Pel que fa a la resta de contractes d’obres i als contractes de serveis …
Primers pronunciaments del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic sobre l'aplicació de les mesures COVID-19
Des que la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, va suspendre els termes i terminis dels procediments administratius, tant l’Estat com …
L’article 204 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP) permet modificar el contracte durant la seva vigència fins a un màxim del 20% del preu inicial si així es disposa expressament als plecs de clàusules. La clàusula de modificació ha d …
L’1 d’abril parlàvem sobre la COVID-19 i sobre com afectava la declaració d’estat d’alarma a la contractació pública, i fèiem una referència especial a la suspensió de l'execució dels contractes públics com a conseqüència de les mesures de confinament adoptades.
A més de les afectacions …