El Govern de la Generalitat ha aprovat el Decret llei 5/2021, de 2 de febrer, pel qual s’aproven mesures urgents per a la implementació i la gestió dels fons procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i del fons REACT-EU per a l’Administració de la Generalitat i …
Darreres modificacions de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic
La disposició final 40 de la Llei 11/2020, de 30 desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2021, i la disposició final cinquena del Reial decret llei 36/2020 …
La consideració d’iniciativa social dels centres especials de treball de titularitat de societats mercantils: darrers pronunciaments doctrinals
Introducció a la contractació reservada
La Directiva 23/24/UE, de 26 de febrer de 2014, relativa a l’adjudicació dels contractes de concessió, i la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, consoliden la possibilitat —ja establerta en les directives del 2004— que …
Les ofertes gratuïtes o a preus irrisoris en prestacions accessòries: baixa anormal i alteració de la proporcionalitat en el càlcul de puntuació
M’ha semblat important analitzar una resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, concretament la Resolució núm. 348/2020, de 29 d’octubre de 2020, per veure què s'ha de tenir en compte i com podem procedir quan ens trobem davant de la presentació d’ofertes per …
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), així com la Directiva 89/665/CEE, modificada per la Directiva 2007/66/UE, d’11 de febrer, i la Directiva 2014/23/UE, de 26 de febrer, juntament amb la Directiva 92/13/CEE, pel …
Com s’ha de fer la valoració i la classificació de les ofertes quan tenim una exclusió per presentar valors anormals o desproporcionats? Primer s’han de valorar i classificar totes les ofertes presentades i després s’han d’excloure les desproporcionades i tornar a classificar o, ans al contrari …
Partint de la immutabilitat dels plecs, un cop aquests han estat aprovats com a garantia dels principis de contractació pública d’igualtat, lliure concurrència, seguretat jurídica i transparència, la Llei 8/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), introdueix en els articles 122.1, 124 i …
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix com a obligació general permetre la subcontractació en els contractes, i només es pot limitar per als supòsits en els quals la prestació ha de ser executada pel contractista atenent a algun dels supòsits establerts …
Electronics Watch: compra pública responsable. Drets laborals a la indústria de l’electrònica
Visió estratègica de la contractació pública
La visió estratègica de la contractació pública que es desprèn de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), és una oportunitat per reflexionar sobre la importància que aquesta té com a eina per implementar polítiques públiques i …
I. Preus unitaris
En els contractes de subministraments i de serveis podem establir preus unitaris (art. 16 i 17 de la LCSP). L’article 102.4 de la LCSP permet que el preu del contracte es pugui formular tant en termes de preus unitaris referits als diferents components de la …