L’exigència de demanar una garantia en els contractes públics respon a la necessitat d’assegurar la correcta execució del contracte i garantir la satisfacció de l’interès públic que perseguim. D’aquesta manera assegurem que en cas d’incompliment del contractista tenim una manera per mitigar els danys que …
Abast de la justificació de la presumpta anormalitat de l’oferta: grau de desviació de la mitjana aritmètica
En un apunt anterior d’aquest blog vam fer una introducció a les ofertes anormalment baixes i als pronunciaments doctrinals i jurisprudencials més rellevants en aquesta matèria.
Amb caràcter introductori, recordem que l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP …
Els òrgans de contractació, en el moment d’elaborar les licitacions, tenen molt clars els terminis de presentació d’ofertes i sovint els consideren excessivament llargs, ja que en la majoria de casos es licita en moments en què cobrir la necessitat ja és urgent.
Si la presentació d’ofertes …
Darrerament s’han publicat diverses normes que introdueixen modificacions en el text de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP). No són modificacions gaire significatives i majoritàriament el que fan és concretar o modificar algun aspecte controvertit de la LCSP, a més d …
Podríem dir que el plec de prescripcions tècniques particulars (PPT) és el document on definim els aspectes tècnics del contracte, el que vindria a ser què, com i quan l’òrgan de contractació vol que s’executi la prestació.
A diferència del plec de clàusules administratives, que conté els drets …
Ordre procedimental a seguir en relació amb els tràmits de valoració i classificació de les proposicions quan concorren ofertes anormalment baixes
Com s’han de valorar i classificar les ofertes quan tenim una exclusió pel fet de presentar valors anormals o desproporcionats? Primer s’han de valorar i classificar totes les ofertes presentades i després se n’han d’excloure les desproporcionades i tornar-les a classificar o, ans al contrari, un …
Poden participar en un procediment negociat sense publicitat empreses no convidades?
L’article 168 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), detalla en quins supòsits els òrgans de contractació poden adjudicar contractes utilitzant el procediment negociat sense la publicació prèvia d’un anunci de licitació, i només quan concorri alguna de les circumstancies …
Requisits d’aptitud per contractar amb el sector públic
L’aptitud per contractar amb el sector públic està regulada en el capítol II (Capacitats i solvència de l’empresari) del títol II (Les parts en el contracte) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector …
Amb l’entrada en vigor de la LCSP, en aquest espai es va publicar un apunt sobre com es veia afectada la subcontractació (Novetats en la regulació de la subcontractació en la nova Llei de contractes del sector públic.
A data d’avui, després de més tres anys, encara es …
Les millores salarials com a criteri d'adjudicació: darrers pronunciaments doctrinals
Des de l’inici d’aquest espai temàtic hem fet èmfasi en la visió estratègica de la contractació pública (vegeu aquest apunt), que deriva de l'aprovació de la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer, sobre contractació pública. També hem anat insistint en el fet que una de …