Saltar al contingut principal
turisme

Aprofundim en matèria de contractació del sector públic

Les millores salarials com a criteri d'adjudicació: darrers pronunciaments doctrinals

Nombre de lectures: 0

Des de l’inici d’aquest espai temàtic hem fet èmfasi en la visió estratègica de la contractació pública (vegeu aquest apunt), que deriva de l'aprovació de la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer, sobre contractació pública. També hem anat insistint en el fet que una de …

per llegir-ne més

Subrogació de personal i valoració de l'experiència com a criteri d’adjudicació

Nombre de lectures: 0

La subrogació dels treballadors que estan prestant els serveis objecte del contracte que es licita opera en determinades licitacions, com estableix l’article 130 de la LCSP -podeu consultar l’apunt d’aquest mateix espai temàtic: Com afecten la preparació del nou contracte les obligacions de subrogació de personal?

La …

per llegir-ne més

Configuració dels contractes que inclouen prestacions diverses: els contractes mixtos

Nombre de lectures: 0

El disseny de les licitacions públiques inclou, entre d'altres, l’elaboració dels plecs, l’elecció del procediment, la fixació de la classificació, la determinació de la solvència i dels criteris d’adjudicació del contracte, la definició de les prescripcions tècniques i la decisió de no dividir en lots l …

per llegir-ne més

Els drets de propietat intel·lectual i industrial en la compra pública d'innovació

Nombre de lectures: 0

La contractació pública de béns o serveis innovadors, sobretot quan abasta serveis de recerca i desenvolupament, acostuma a donar lloc a la creació de nous drets de propietat intel·lectual i/o industrial, com poden ser les patents, els drets d'autor, els drets sobre dibuixos i models, o les …

per llegir-ne més

La subcontractació creuada i la independència de les ofertes

Nombre de lectures: 0

La subcontractació com a mesura de foment de la competència

L’apartat 3 de l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que les licitacions públiques s’han de configurar de manera que facilitin l’accés a la contractació …

per llegir-ne més

La classificació empresarial en els contractes mixtos

Nombre de lectures: 0

La classificació empresarial és un requisit de capacitat i solvència que han d'acreditar les empreses en els procediments d'adjudicació de determinats contractes administratius, d'acord amb l'article 77 de la LCSP. Concretament, la classificació empresarial s’ha de demanar obligatòriament en els contractes d'obres amb un …

per llegir-ne més

La incorporació d'aspectes ambientals i de sostenibilitat energètica en els contractes públics. La Llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica

Nombre de lectures: 0

L’Acord de París de 2015 i l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, marquen l’inici d’una agenda global cap al desenvolupament sostenible, que comporta la transformació del model econòmic i un nou contracte social de prosperitat inclusiva dins dels límits del planeta. Ambdós acords posen de manifest …

per llegir-ne més

Les prestacions de caràcter intel·lectual a la Llei de contractes del sector públic

Nombre de lectures: 0

La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), es refereix en diversos preceptes als contractes que tenen per objecte prestacions de caràcter intel·lectual, sense fer una definició concreta de quines característiques ha de tenir un servei per ser qualificat d’"intel·lectual" més …

per llegir-ne més

Altres formes de finalització del procediment d'adjudicació

Nombre de lectures: 0

Els procediments de licitació finalitzen amb l’adjudicació i la formalització del contracte amb l’empresa que va presentar l’oferta amb la millor relació qualitat-preu. No obstant això, el procediment de contractació pot no culminar amb l’adjudicació del contracte, sinó amb qualsevol dels altres pronunciaments per part de …

per llegir-ne més

El fraccionament irregular del contracte

Nombre de lectures: 0

La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que no es pot fraccionar un contracte amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i d’aquesta manera eludir els requisits de publicitat o els requisits relatius al procediment d’adjudicació que li corresponguin (art …

per llegir-ne més

Torna a munt