L’article 28 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), sobre la necessitat i la idoneïtat del contracte, estableix que els òrgans de contractació no poden subscriure altres contractes que els que siguin necessaris per complir i dur a terme els seus …
La Llei 9/2022, de 14 de juny, de qualitat de l'arquitectura: modificacions de la Llei de contractes del sector públic
Seguint el precedent de la Llei 12/2017, del 6 de juliol, de l’arquitectura, que ja estableix mecanismes en la contractació pública per impulsar la qualitat arquitectònica i perquè els diferents òrgans de contractació reforcin els valors de la qualitat arquitectònica durant tot el procés de creació arquitectònica, d …
La compra pública verda ha vist incrementat el seu potencial com a eina de promoció de polítiques públiques de protecció del medi ambient, i així ha contribuït a assolir els compromisos del Pla nacional per a la implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya, especialment de l’objectiu de desenvolupament …
Si les característiques i les circumstàncies de qualitat en els processos de producció de les empreses constitueixen o poden constituir un criteri d'adjudicació dels contractes públics, o si, al contrari, només poden ser considerades a l'hora d'avaluar la solvència tècnica dels licitadors, ha estat objecte de nombroses …
Els concursos de projectes: Informe 2/2022, de 31 de març, de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya
En data 31 de març de 2022, la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya (JCCP) va emetre l'Informe 2/2022 en relació amb diverses qüestions plantejades per un ajuntament sobre la regulació dels concursos de projectes establerta en la Llei 12/2017, del 6 …
L’article 150.2 de la Llei de contractes del sector públic (LCSP) estableix que, un cop acabada la fase de valoració de les ofertes presentades, i un cop la mesa o, si no n'hi ha, l’òrgan de contractació ja ha classificat les ofertes per ordre decreixent, els …
Especificitats dels plecs reguladors dels contractes finançats amb l’instrument europeu de recuperació Next Generation
El Next Generation EU (NGEU) és un instrument extraordinari per a la recuperació d'Europa, dotat amb més de 750.000 milions d'euros, per executar en el període 2021-2026. L'objectiu és fer front als reptes derivats de la pandèmia de la covid-19 i accelerar els processos de transició …
L’exigència de demanar una garantia en els contractes públics respon a la necessitat d’assegurar la correcta execució del contracte i garantir la satisfacció de l’interès públic que perseguim. D’aquesta manera assegurem que en cas d’incompliment del contractista tenim una manera per mitigar els danys que …
Abast de la justificació de la presumpta anormalitat de l’oferta: grau de desviació de la mitjana aritmètica
En un apunt anterior d’aquest blog vam fer una introducció a les ofertes anormalment baixes i als pronunciaments doctrinals i jurisprudencials més rellevants en aquesta matèria.
Amb caràcter introductori, recordem que l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP …
Els òrgans de contractació, en el moment d’elaborar les licitacions, tenen molt clars els terminis de presentació d’ofertes i sovint els consideren excessivament llargs, ja que en la majoria de casos es licita en moments en què cobrir la necessitat ja és urgent.
Si la presentació d’ofertes …