Quan s’ha d’entendre que s'ha efectuat una notificació electrònica? Des que s’accedeix i s'accepta o des que s’accedeix al contingut de la notificació electrònica? És obligatori que les persones jurídiques accedeixin a la seu electrònica? Què pot succeir si es rebutja una notificació electrònica …
Les subvencions nominatives es poden justificar d'acord amb el que estableix el conveni que reguli la subvenció nominativa. El conveni té naturalesa de base reguladora, per tant, és en el conveni on cal establir la determinació de l'objecte de la subvenció i els seus beneficiaris, d'acord amb …
L'extemporaneïtat quan es presenta un recurs en via administrativa de forma anticipada en la tramitació electrònica. Es pot admetre un recurs en via administrativa?
Aquest article té com a finalitat reflectir algunes de les dificultats que es plantegen en la tramitació electrònica quan un recurs en via administrativa es presenta de forma extemporània en un supòsit concret i el recurs s'ha presentat de forma anticipada, tot i que en el peu de recurs …
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no regula el termini per justificar les subvencions. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament que desenvolupa la Llei 38/2003, també omet aquesta qüestió. El que fa la Llei 38/2003 és …
L'adjudicació directa de subvencions a l'Administració local. Procediment excepcional?
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en l'article 22.1 determina que el procediment ordinari de concessió de subvencions és el del règim de concurrència competitiva, o sigui a través del procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es fa comparant …
La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part II)
Possible evolució de les modalitats de justificació
Des del primer enunciat normatiu que conté el Decret 458/1981, de 18 de desembre, del Departament d’Economia i Finances, amb uns principis sobre els quals ha anat evolucionant la gestió de les subvencions, i la detallada regulació establerta per l’Ordre …
Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió del finançament públic rebut
L’article 14.1.h de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix entre les obligacions dels beneficiaris la d’adoptar les mesures de difusió que conté l’article 18.4 de la LGS, que disposa que els beneficiaris han de donar la publicitat …
La modalitat de justificació de subvencions amb estats comptables, una opció de futur? (part I)
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, van establir diverses modalitats de justificació de subvencions i ajuts.
Antecedents
Cal no oblidar que, amb anterioritat a la LGS, la Generalitat de Catalunya …
Sentència del Tribunal Suprem de 3 de maig de 2023: els requeriments per complementar la documentació justificativa interrompen el termini de prescripció del reintegrament
L’article 39 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), estableix que prescriu el dret de l'Administració a reconèixer o liquidar el reintegrament al cap de quatre anys.
L’apartat segon d’aquest article estableix que aquest termini es computa, en cada cas …
El 7 de març de 2024 es va publicar al BOE la declaració de nul·litat del Reial decret 1027/2022, de 20 de desembre, pel qual es regulava la concessió directa de subvencions a interlocutors socials per a la digitalització del sector productiu, en el marc del Pla de …