La Llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sòls contaminats per una economia circular (d'ara endavant LRSCEC), ordena que les entitats locals han d'establir la recollida separada dels residus tèxtils i voluminosos (mobles i estris) abans del 31 de desembre de 2024, amb l’objectiu …
L’obligació de la reserva social en el servei de recollida, transport i tractament de residus tèxtils i de mobles i estris
L’òrgan de contractació gaudeix d’una àmplia discrecionalitat a l’hora de definir els criteris d’adjudicació que considera més idonis en cada procediment d’adjudicació. Això no obstant, aquesta discrecionalitat té els seus límits en les exigències derivades de l’article 145 de la Llei 9/2017, de …
L’ordre de continuïtat i la pròrroga excepcional són dos mecanismes establerts en la LCSP que obeeixen a la mateixa finalitat: garantir la continuïtat d’una prestació que no es pot interrompre amb motiu de la salvaguarda de l’interès públic. Tot i que ambdues figures busquen assegurar la continuïtat …
L’article 158 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix quin és el termini màxim de què disposa l’entitat contractant per adjudicar el contracte a partir de l’obertura de les proposicions. Aquest precepte és inclòs dins el conjunt de …
Les mesures d’autocorrecció anomenades també self cleaning permeten a l’operador econòmic que està incurs en una prohibició de contractar de demostrar la seva fiabilitat aplicant mesures correctives i així eludir que l'excloguin del procediment.
La possibilitat d’aplicar mesures d’autocorrecció deriva de l’aplicació del principi …
D’acord amb l’article 130.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (d’ara endavant, LCSP), l’entitat contractant ha d'establir en el plec de clàusules administratives de les licitacions en les quals opera la subrogació de personal:
- Tota la …
Per "llindars de sacietat" entenem els criteris de valoració que estableixen uns límits a partir dels quals oferir un preu inferior (o superior, segons el cas) no desemboca en una puntuació més alta per als licitadors.
La seva utilització pot tenir diverses finalitats, com ara garantir la viabilitat de la …
Resolució dels contractes administratius per mutu acord de les parts: pressupòsit i requisits
Consideracions prèvies
D’acord amb el que assenyala l’article 209 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), els contractes administratius formalitzats vàlidament (és a dir, que no estiguin viciats per alguna causa de nul·litat) s’extingeixen de les maneres següents …
Es pot modificar el contingut del document europeu únic de contractació un cop presentat?
El document europeu únic de contractació (DEUC), de conformitat amb l'article 59 de la Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, constitueix una declaració formal per la qual l'operador econòmic certifica que no es troba en cap de les …
Recentment, el Tribunal Suprem en la Sentència 1208/2023, de 2 d’octubre, s’ha pronunciat respecte de si les empreses que reben fons públics poden participar en els processos de licitació per a l’adjudicació de contractes públics, en concurrència amb altres entitats privades, i si aquesta participació s …