Saltar al contingut principal
turisme

Aprofundim en matèria de contractació del sector públic

La divisió en lots i la limitació de la participació i l’adjudicació múltiple

Nombre de lectures: 0

Marc normatiu

La divisió en lots dels contractes públics és un dels instruments centrals de les polítiques públiques orientades a fomentar la competència i a garantir la participació de les pimes en la contractació pública. L’article 99.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes …

per llegir-ne més

El principi d'unitat d'obra en la contractació pública

Nombre de lectures: 0

El principi d’unitat d’obra constitueix una garantia fonamental per evitar el fraccionament artificial de l’objecte del contracte d’obra en la contractació pública, amb la finalitat de garantir la integritat i coherència de l’objecte contractual en els procediments d’adjudicació d’obres. Aquest principi busca evitar …

per llegir-ne més

Abast de la prerrogativa d’interpretació i de modificació no substancial dels contractes

Nombre de lectures: 0

La Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya (JCCP), ha emès l’Informe 15/2025, de 19 de juny, sobre l’abast de la prerrogativa d’interpretació i de modificació no substancial dels contractes, per determinar la possible inclusió d’obligacions contractuals no previstes expressament.

Concretament …

per llegir-ne més

Les respostes a les preguntes formulades pels interessats (segons l'article 138.3 de la Llei de contractes del sector públic)

Nombre de lectures: 0

L’article 138.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), regula la manera que durant el termini establert per presentar propostes els licitadors poden sol·licitar aclariments sobre els plecs i la resta de documentació complementària, per garantir la transparència, la …

per llegir-ne més

Importància de la configuració en els plecs dels criteris d'adjudicació

Nombre de lectures: 0

En un apunt anterior vam parlar sobre la Motivació dels informes tècnics de valoració de les ofertes i en relació amb aquesta qüestió vam avançar algunes conclusions:

  • Els informes tècnics de valoració, si bé no han de ser exhaustius, sí que han de ser suficients i racionals i han d …

per llegir-ne més

Durada i pròrroga dels contractes d’assegurances

Nombre de lectures: 0

Una de les qüestions més plantejades pel que fa al contracte d’assegurances formalitzat per una administració pública és si la durada es regeix per la normativa específica dels contractes d’assegurances (Llei 50/1980, de 8 d’octubre, de contracte d’assegurança), o si queda subjecta a les limitacions …

per llegir-ne més

Prohibicions de contractar, exclusió de la licitadora i mesures correctores

Nombre de lectures: 0

L’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), enumera els supòsits en els quals un operador econòmic es troba en situació de prohibició de contractar amb el sector públic. En aquest apunt veurem alguns pronunciaments recents sobre les prohibicions de …

per llegir-ne més

Modificacions no previstes en els contractes públics: possibilitat de compensar alteracions a l’alça i a la baixa del preu a l'efecte del límit del 50% del preu inicial

Nombre de lectures: 0

L’article 205 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), regula les modificacions de contractes no previstes en els plecs de clàusules administratives particulars.

En concret, els supòsits que poden justificar una modificació no prevista són: quan és necessari afegir obres, subministraments …

per llegir-ne més

L’obligació de la reserva social en el servei de recollida, transport i tractament de residus tèxtils i de mobles i estris

Nombre de lectures: 0

La Llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sòls contaminats per una economia circular (d'ara endavant LRSCEC), ordena que les entitats locals han d'establir la recollida separada dels residus tèxtils i voluminosos (mobles i estris) abans del 31 de desembre de 2024, amb l’objectiu …

per llegir-ne més

Les bosses d'hores gratuïtes

Nombre de lectures: 0

L’òrgan de contractació gaudeix d’una àmplia discrecionalitat a l’hora de definir els criteris d’adjudicació que considera més idonis en cada procediment d’adjudicació. Això no obstant, aquesta discrecionalitat té els seus límits en les exigències derivades de l’article 145 de la Llei 9/2017, de …

per llegir-ne més

Torna a munt