turisme

Aprofundim en matèria de contractació del sector públic

La subrogació de personal en els contractes públics

Nombre de lectures: 0

A què ens referim quan parlem de subrogació de personal en l’àmbit de la contractació pública?

Als supòsits en què l’adjudicació d’un contracte públic a un nou licitador implica que aquest nou empresari que passa a prestar els serveis es fa càrrec dels drets i les obligacions …

per llegir-ne més

Comprar innovació és assequible per a tots els òrgans de contractació

Nombre de lectures: 0

La innovació és un dels eixos de l’estratègia Europa 2020 per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, que busca desenvolupar una economia basada en el coneixement i la innovació i considera la contractació pública una eina d'una gran importància per assolir aquests objectius.

Amb les noves …

per llegir-ne més

L’exclusivitat tècnica

Nombre de lectures: 0

La utilització del procediment negociat sense publicitat per raons d'exclusivitat tècnica no és cap novetat. L’article 170.d del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), ja establia l’adjudicació …

per llegir-ne més

L'experiència com a criteri d'adjudicació

Nombre de lectures: 0

L’experiència com a criteri d’adjudicació

Tant la doctrina dels òrgans consultius com les resolucions dels tribunals de contractes sempre havien establert una diferència clara entre les característiques del licitador, que són les que ens determinen l’aptitud per contractar i formen part de la solvència, i les característiques …

per llegir-ne més

Clàusules de territorialitat o d'arrelament territorial

Nombre de lectures: 0

El requeriment en les contractacions públiques d'un cert arrelament territorial als possibles licitadors ha estat objecte de nombrosos pronunciaments per part dels tribunals i dels òrgans administratius de resolució de recursos especials en matèria de contractació pública. Respecte d’aquestes clàusules de territorialitat, la doctrina esmentada parteix dels principis …

per llegir-ne més

Criteris ambientals com a requisit de solvència: energia elèctrica 100% renovable

Nombre de lectures: 0

El nou escenari jurídic que ha comportat l’entrada en vigor de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), fa que la incorporació de criteris ambientals i socials als contractes públics s’arribi a configurar com una obligació, tal com en disposa l …

per llegir-ne més

Increments salarials derivats de la negociació col·lectiva: modificació o revisió de preus?

Nombre de lectures: 0

En el darrer apunt vam comentar la Instrucció 1/2019, de 28 de febrer, sobre contractes menors, regulats per la Llei 9/2017, de 8 de novembre, aprovada per l’Oficina Independent de Supervisió i Regulació de la Contractació, i la polèmica que aquesta havia generat quant a la doctrina …

per llegir-ne més

Àmbit d’aplicació de la Instrucció 1/2019, de 28 de febrer, sobre contractes menors, regulats a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, aprovada per l’Oficina Independent de Supervisió i Regulació de la Contractació

Nombre de lectures: 0

L’Oficina Independent de Supervisió i Regulació de la Contractació (OIRESCON) s’ha estrenat amb la Instrucció 1/2019, que ha provocat un gran enrenou, sobretot en els àmbits autonòmic i local, no tant pel contingut, que ha quedat en segon pla, sinó per quin serà l'àmbit d’aplicació …

per llegir-ne més

Apunts doctrinals i jurisprudencials sobre les ofertes anormalment baixes

Nombre de lectures: 0

En connexió amb l'objectiu d’estabilitat pressupostària, control de la despesa i utilització eficient dels fons públics en els procediments de contractació pública, l’article 1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, obliga els òrgans de contractació a assegurar la selecció …

per llegir-ne més

Principi de caràcter onerós del contracte enfront de la presentació d'ofertes a preu zero

Nombre de lectures: 0

Una qüestió sovint discutida per la doctrina ha estat la relativa a la gratuïtat o al caràcter onerós dels actes i negocis jurídics, que és conseqüència de l’absència de regulació normativa explícita sobre què és el caràcter onerós del contracte en el dret positiu. En el dret públic, tradicionalment …

per llegir-ne més

Torna a munt